Tips om stabil utendørs temperatursensor

Jeg har en del Aqara temp&humidity sensorer på hytta. Har i vinter forstått at disse ikke er sørlig glad i minusgrader, og får de derfor ikke til å melde inn temperatur.
Er det noen som har tips til andre temperatursensorer som er egnet for utendørs plassering (tørt under tak), og som også takler minusgradene?

Hej.

Jag har en Aquara Zwave sensor som fungerar stabilt, men den går bara ner till -10 grader, så den har jag inne i garaget.

Men däremot har jag en Netamo väderstation, den klarar temperaturer ner till -40 grader, och integrerar väldigt fint med Futurehome.
Fördelen är att du dessutom får em bra inomhussensor med CO2 mätning och luftfuktighet och via Netatmo kontot kan du få väldigt fina grafer med historik mm.
Så jag skulle satsa på en Netamo, lite dyrare men mycket bra.
Då kan du även komplettera med regnmätare, vindmätare och fler sensorer om du vill mäta individuellt i olika rum/garaget.
Och allting kommer in i fururehome, och kan användas där för automatiseringar.

1 Like

Jeg bruker en Sensative Comfort Strips - OK ned til -20. Kan gå under det, men “jævlig kaldt” er god nok for meg for alle grader under -20. :slight_smile:

1 Like

Dette er en bug som ble lansert ved oppdatering av zigbee-ad. Dette gjelder alle zigbee temp. sensorer at de slutter å rapportere når det er minusgrader…

2 Likes

Ok, så da er det håp om at dette kan rettes ved neste oppdatering… om man er heldig…?

Om man er heldig, så ja🙈 har ikke blitt rettet i de 2-3 siste oppdateringene

Har brukt netatmo i masse år… La det inn i futurehome og der funker det bra… Til mitt bruk iallefall. :blush: