Lage automasjoner/flows i TP, dutycycle på varmekabel

Hei.

Jeg har et par Heatit termostatreleer som jeg benytter til å styre varmekabler utendørs. Etter en del prøving og feiling fikk jeg til å skru de av og på fra TP ved å skrive til mode.

Det neste er å lage en duty cycle hvor en bruker en delay i mellom der en skrur kabelen på og så av etter en gitt tid.
Deretter skal kabelen være avskrudd en gitt tid før den skrus på igjen. Alt dette skal skje så lenge utetemp er under -1.
Dette burde være grei skuring å få til, men ikke i TP. Jeg opplever at det er flere hindringer enn muligheter. Savner standard logikk som AND,OR osv. Delay funksjonen virker også litt uforutsigbar.

Har prøvd mange forskjellige varianter uten helt å komme i mål. tenker ikke å gi helt opp ennå, men det nærmer seg en korsvei her. Kanskje FH ikke var det riktige valget allikevel.

Hilsen
Hans-M

Hei igjen.

Liten oppdatering:

Etter en masse testing og søking fant jeg en liten artikkel om eksekvering og instances. Det jeg observerte var at det ble startet en ny instance hver gang flowen ble eksekvert og med wait-noder fungerer dette ikke. Fant en veldig nyttig artikkel der man forklarte sammenhengen rundt eksekveringsvalgene man må ta stilling til. Så nå rykker FH oppover på browniepoints.

HM

2 Likes

Om du bruker wait-node må du være obs på om du kjører flowen i parallel, eller om du beholder flowen som allerede er startet og skiper nye forsøk på å kjøre. Men hvorfor bruker du ikke bare enkle time triggere? Du kan lage en flow med (for eksempel) fire time triggere: en time trigger som kjører hver hele time med PÅ, en som kjører hver 15 minutter over hel time AV, en som kjører hver 30 min over hel time PÅ, og siste som kjører hver 45 min over hel time AV. Denne kan kjøre i parallel. Se dok på trigger her: Triggers - docs

1 Like