Har byttet lys list (led) under kjøkkenskap.
Kun byttet lys list farge men måtte koble fra strøm.
Koblet på igjen men får ikke koblet bryter på igjen.
Listen lyser hele tiden og får ikke brukt bryter?
Når jeg bruker app demper lyset seg?
Hei,
sånn jeg tolker deg - så er det ikke en fysisk bryter - men en fjernkontroll bryter som har vært assosiert med den gamle lys listen?. Selve “pucken” du har koblet lys listen til er fortsatt inne i FutureHome, men bryteren er assosiert med gamle list / må legges inn igjen?
Dersom det er en Fibaro Puck - så må ofte disse kalibreres på nytt for å fungere skikkelig - har noe med motstand å gjøre.(dette hadde jeg ventet med som siste løsning)
Du kan sjekke om bryteren som ligger inne i FutureHome er assosiert rett, dvs. av/på/dimming mot rett puck/lyslist. Det kan være at når du tar strømmen fra puck, så resetter den seg, og mister assosiasjonene som er lagt inn.
Koblingsfeil?
Ta batteriet på lys bryter - sett inn etter en stund og se om det ordner seg.
Litt vanskelig å komme med noe bedre med så lite info.
Lykke til.
Det er en fysisk bryter som jeg brukte på den gamle lia listen.
Det er ikke dimmer - kun av og på bryter.
Det er en fibaro som jeg få koblet på men får ikke bryter til å fungere slik den gjorde.
Har ikke gjort noe annet enn å koble fra lyslisten for å koble på igjen.
OK. Så kun en annen lys list. Ikke vært inne og koblet på selve Fibaro pucken. Og FutureHome finner pucken - så er noe mellom puck og bryter…
Da kan du prøve å hente opp Fibaro manualen og se på Z-wave parametrene. Der skal det være en funksjon som heter kalibrering. Er en funksjon som en kan kjøre etter at en har byttet lys/lyspærer og har med motstand å gjøre. Da vil lyset skru seg av og på den del ganger og kalibrere. Men er usikker - trodde det i utgangspunktet kun er for dimme pucker. Men du kan google litt. Men en fysisk bryter er koblet direkte på selve Fibaro pucken - så er litt rart at det skal trengs en kalibrering… (så hadde fortsatt ventet med å teste det)
Alternativt - har du prøvd å ta sikringen på den kursen? og se om det kommer seg etter ett strøm tap? (kanskje du byttet list uten å ta strøm?)
Må prøve å kalibrere da - har prøvd å ta strømmen ute hell.