Tips til dimmer/lysbryter på batteri

Hei,

Jeg har nettopp satt opp Futurehome i hjemmet, og har et nybegynnerspørsmål ang styring av Fibaro Dimmer 2 ved hjelp av en bryter/dimmer på batteri. I kjellerstuen er det skyvedører på begge sider, og har derfor planlagt å styre spottene i taket ved hjelp av en batteribryter (som ikke bygger inn i veggen hvor det er skyvedør). Jeg hadde tenkt å bruke Aeotec Wallmote Quad til dette, men sliter litt med å finne ut hvordan jeg setter opp Wallmoten til å fjernstyre Fibaro-dimmeren. Jeg har fått inkludert wallmoten i Futurehome. Har noen peiling på om det er mulig og hva jeg bør gjøre? Evt tips til andre løsninger dersom dette er en dårlig løsning.

Mvh
Per-Eirik

Får ikke søkt opp selv nå, men hvis du går til support.futurehome.io og søker på assosiasjoner, så mener jeg det ligger en guide der.

WallMote quad kan assosieres mot opptil 4 dimmere, altså kan du styre en dimmer pr “rute” på WallMoten med å slide opp/ned👍🏻

alternativt kan du også lage en scene, om du f.eks vil at hver og en av knappene på bryterern f.eks skal sette et spesifikt dimmenivå, og da kan den også kjøre moduser, snarveier osv ved samme trykk om ønskelig.

trykk på scene i automasjoner - velg bryteren - trykk på knappen du vil skal gjøre noe - velg så neste - og sett opp hva den skal gjøre.
Gjør det samme på resterende 3 knapper. Tips! Ha alltid en av knappene til å slå av lyset :rofl:

Hei.

Hvordan setter man opp en wallmote quad?

Det står forklart i manualen:

Hei, jeg måtte få hjelp av support for å sette assosiasjon. Jeg fikk beskjed om at dette ikke kunne gjøres via app / thingsplex.

Assosiasjon kan settes både i app og ThingsPlex. Må huske å vekke enheten først, hvis det gjelder batterienheter