Lysstyring manuelt og fra FH

Dette gjelder styring av lys i stue basert på bevegelse. Etter å ha prøvd ut Elko og nå en separat Namron bevegelsessensor er jeg usikker på om jeg kommer i mål,

  1. Om jeg dimmer ned lysene manuelt kommer de på igjen som de var innstilt i FH (20 %) pga bevegelsessensor.
  2. Om jeg slår av lyset manuelt kommer de på igjen som i 1.
    Det må være mulig å sette opp at om lys er slått av manuelt/eller stilt inn på et annet nivå, må bevegelsesensor kobles ut. Den skal kobles inn igjen om bryter er slått på manuelt, eller slått på i FH. Hvordan kan dette løses??

Hei :smiley:
Punkt nummer 1 kan løses ved å aktivere automasjonen som ligger under kategorien “rom” øverst i automasjoner. Den dukker opp automatisk om du plasserer sensor og lys i samme rom i appen. Denne setter lyset til sist kjente %. Så om du dimmer den ned, vil den ikke hoppe opp til 20% igjen.
Numer 2 er litt verre. Når skal den reagere på sensor og når skal den ikke? Denne funksjonen må settes opp i Thingsplex i så fall.

Jeg kommer ikke inn på Thingsplex. Når jeg forsøker å logge på FH-hub, svarer den “Unauthorized access”
Det virker noe kryptisk hvordan opprette tilgang. Det står passord? Jeg har lagt inn brukernavn og passord og savet. men kommer ikke videre. Min trådløse ruter har funnet hub og ip-adresse. Det samme som kommer opp på playground. 192.168.0.105:8081. Er det andre metoder for å komme inn?

tir. 12. des. 2023, 12:18 skrev Anders Faleide via Futurehome <notifications@futurehome.discoursemail.com>:

Du kan bare disable brukernavn og passord under playground->thingsplex i appen. Da skal du komme rett inn når du taster riktig ip.

2 Likes