Montering av Aeotec Garage Door Controller

16843008 virket fint så nå er alle alarmer og lys av ved åpning og lukking👌🏻

1 Like

Ja, det var det som var problemet. Vi har en uisolert garasje, så jeg så ikke bort fra at det kunne bli et problem da jeg kjøpte den. Men det overrasket meg litt at den eneste garasjekontrolleren som Futurehome promoterer i shoppen sin bare har funksjonstemperatur ned til 0 grader…

Men etter at jeg byttet til magnetbryter, har jeg ikke hatt noen problemer. Hvis du ser bort ifra at betongtaket i garasjen viser seg å være lekk, og at vann fylte boksen jeg hadde montert garasjesensoren i til randen med vann. :smiley:

1 Like

Har nettopp montert Aeotec GDC, så ut til å fungere fint i starten, altså gikk opp/ned som den skulle og viste riktig om den var åpen eller lukket. Men når jeg bruker de trådløse fjernkontrollene som fulgte med garasjeportåpneren (Liftmaster), så klarer ikke Aeotec GDC å registrere om porten er åpen eller lukket og det står bare “stopped”. Får imidlertid til å åpne og lukke porten gjennom appen, men melder ikke riktig status tilbake. Flere som har hatt tilsvarende problem når man kombinerer denne med fjernkontroller i stedet for impulsbryter som er koblet sammen med Aetoec GDC?
Finner heller ikke noen sted å kalibrere den? Veiledningen som ligger på siden til Futurehome er for den gamle gatewayen.

Kalibrering må førebels skje via parameter i ny app. Du brukar parameter 34, lengd 1, verdi 1. Her er framgangsmåten, kopiera frå brukarrettleiinga:

Sensor Calibration.
Calibration Steps:

  1. Let the garage door move to full close position.
  2. Send this parameter (34) with “value=1” to Garage Door Controller.
  3. Let the garage door move to full open position.
  4. Let the garage door move to full close position after the step 3 is completed.

After the step 4 is completed, all calibration steps are complete.

Note: This process should be implemented when the Garage Door Controller just only has one Sensor is installed on the garage door.

Prøv dette og sjå om det løyser problemet. Det skal ikkje vere noko problem å bruke original fjernkontroll i staden for appen eller den fysiske knappen på Aeotec-en. Så lenge porten er kalibrera og tilt-sensoren er montert på porten som han skal så skal dette fungere fint. :slight_smile:

1 Like

Tusen takk for svar! Da skal jeg prøve det.

2 Likes