Mulighet til å slå av bevegelsessensor

Ifølge denne artikkelen, så skal det være mulig å slå av bevegelsessensorer.

Er det noen som kan fortelle meg hvordan man gjør det? Har en everspring z-wave lyskaster montert ute på garasjen, og begynner å bli rimelig lei av de 10-20 varslene om bevegelse hver gang hunder, barn osv løper forbi når huset står i borte/feriemodus🙈

Du kan slå av hvilke varsler du ønsker å få ved å gå til innstillinger → husholdnings → dine varslinger → ta bort haken for “når bevegelse blir oppdaget mens jeg er borte” og trykk lagre :slight_smile:

Vet jeg kan slå av varsler, men da får jeg heller ikke varsel ved bevegelse inne i huset.

Det jeg ønsker er å slå av varsler for spesifikke sensorer, i hovedsak de som er montert utendørs

Det er sikkert denne funksjonen det henvises til, og det vil kanskje ikke funke til ditt ønske uansett…

  1. Motion detection - operating mode
    This parameter determines in which part of day the PIR sensor will be
    active.
    This parameter influences only the motion reports and associations.
    Tamper, light intensity and temperature measurements will be still
    active, regardless of this parameter settings.
    Available settings: 0 - PIR sensor always active
    1 - PIR sensor active during the day only
    2 - PIR sensor active during the night only
    Default setting: 0 Parameter size: 1 [byte]

  2. Motion detection - night/day
    This parameter defines the difference between night and day in terms
    of light intensity, used in parameter 8.
    Available settings: 1-32767 (1-32767 lux)
    Default setting: 200 (200 lux) Parameter size: 2 [bytes]

Eg kunne òg gjerne tenkt meg slik funksjonalitet. Stundom har me kattane inne (med tilgang berre til gang og trapperom) når me reiser bort, og det er noko keisamt å få fullt av varsel når dei eltar kvarandre opp og ned trappene… :joy::cat2: Så det kunne vore greitt å kunne “pause” sensorane der dei har tilgang.