Ny bruker av FH

Jeg er ny bruker av FH, men har hatt en relativ grei, stabil og enkel løsning med telldus i mange år, men pga manglende støtte for bla Zigbee valgte jeg FH. Jeg har også bestilt strømmåleren fra FH til AMS måleren. Denne er de utsolgt for, men er på vei iflg elektroimportøren.
Etter noen dager med testing og flytting av enkle sensorer og strømbrytere fra det gamle systemet begynner jeg å lure på om jeg gjør noe galt eller om det er noen bugs i appen/systemet ?
“Hjerte” i systemet (automasjonen) virker ikke helt som jeg forventer meg. Feks lys som er regulert med dimmere går på, men ikke av. Teksten som kommer opp virker også til å være på “bærtur”.
Jeg får heller ikke slettet automasjoner uten at jeg kjører synkronisering.

Er dette nybegynner feil fra meg eller er det ett reelt problem?

Hei og velkomen til forumet! :smiley:

Slik som dette skal det ikkje vere, nei. Her ville eg tilråd deg å ta ein telefon til FH support. Då kan dei logge seg inn på smarthuben din og sjå kva som kan vere gale.

Hei og takk for svar!
Er primært denne funksjonen med toggle bryteren som ikke går å slå av fra appen.
Nå har appen så lang idag kun vist “ingen data”, men å starte huben på nytt via appen virker.
Får ta en tlf når det roer seg på jobb her…

Trur det er lurt, ja. Ingen grunn til at ikkje det der skulle virke.

Da er svaret kommet og det er en feil i appen/programvaren på dimmere.
Iflg support kommer det en løsning i neste uke på dette.

1 Like

Da har det løst seg etter en oppdatering av app på tlf. Nå kan dimmere skrus av under automasjon.

2 Likes