Ny hub lite responsiv

Hei!
Skulle bruke julehelgen til å sette opp nytt smarthus, men sliter med den nye huben… Når jeg oppretter rom og soner, kommer de ikke opp i listen, og det virker ikke som om jeg klarer å legge til enheter (finner dem, men spinner evig).

Ser også at jeg ikke får opp noe under “Om smarthub”, står bare “kunne ikke laste programvareversjoner”

Har prøvd å ta svenskeknappen og “tilbakestill smarthub”

Noen tips?:slight_smile:

Har du sjekka at smarthuben er heilt oppdatera?

Prøver å lete etter oppdatering, men får feilmelding. Fikk feilmelding på oppdatering ved nyoppsett også

For meg høyrast det nesten ut som om huben ikkje har kontakt med Internett? Men det er no noko snodig så lenge du har fått registrera han… :thinking:

Det jeg også tenkte, men fikn registrere, og appen åpner som normalt. Viser smarthub utilgjengelig om jeg tar strømmen på den

Da tror jeg det bare er en ting å gjøre - ringe Futurehome support. De kan trolig feilsøke skritt etter skritt for deg, og om dere får det til, få fjerntilgang til hub for å se på det.
Høres ut som en større feil/grunnleggende problem. Har aldri hatt samme problemet, og har kun hatt mindre bugs som har blitt utbedret, siden jeg kjøpte hub på launch dagen :slight_smile:

2 Likes

Hei, jeg opplever litt samme problemer med en relativt ny hub på hytta. Den hjem virker fint. Kommet lenger?

Hei!
Jeg plugget den i et annet nettverkspunkt, så var den magisk frisk igjen… har ingen forklaring:)

Okey, høres snodig ut ja.

Kan det være feil på nettverkskontakten/kabel da?

Og angående hytten - hvordan får hub nett? 4g modem? Kan jo være litt det samme der - ustabilt nettverk :thinking:

Regner ikke med at noen av dere har en fluke nettverkstester for hånd, men i første tilfellet her høres det jo ut som forstyrrelse/skade på en nettverkskabel, eller kontakten (er kretskort på de…kan jo ha fått seg en knekk)

Når jeg tenker meg om, så prøvde jeg å plugge direkte i hjemmesentral, så det var nok ikke problemet i mitt tilfelle.

Future home har feilsøkt på dette i over en mnd nå. Dro i dag å kjøpte en ny hub. Samme problem oppstår da også. Er noe med nettverket her. Har fiberlinje fra Vitnett. Er koblet rett i sentralen. Kjenner en kar på nettleverandøren da jeg jobber med dette selv. Høre om han har noen tips. Meget snodig dette.