Ny HUB?

Eg har (antakeleg) same problemet. I fylgje FH er dette truleg relatert til zwave-ad, og dei er på saka. :+1:

1 Like

En annen ting eg oppdaget er at alle kodene som var lagt inn i IDlock ikke var der lengre og. De er nok i IDlock, men ikke i appen så eg vet ikke lengre hvilke slots som er hva kode :slightly_frowning_face:

Ja, det har du rett i, eg ser det same her.

@Anders eller @espen, er der nokon måte å få henta desse kodane frå ID Lock og inn att i appen?

Hei! :slight_smile:
Kodene er lagret på låsen, men vi har en fil på smarthuben som kan sammenkoble ID for kode fra IDLock til et alias og hvilken slot det aliaset har. Denne filen har ikke vært med i backup-restore :confused: Det blir lagt til i neste versjon!
Om dere fortsatt har den smarthuben dere brukte før, kan vi få overført denne filen så det blir riktig igjen. Vennligst ta kontakt med support@futurehome.no så kan vi ordnet opp :slight_smile:
Legg gjerne ved bilde av QR kode fra undersiden på gammel hubs for å gjøre jobben enklere. (Den må også være online i øyeblikket filen overføres)

1 Like

Har fått zigbee-enhetene som ble med i restore fjernet via support nå.

Men, jeg får ikke til å legge dem til på nytt. Hadde prøvd dette tidligere også. Ser også at det er fullt av “starting”-meldinger i loggen. Betyr dette at Zigbee-modulen kræsjer og det er derfor inkludering ikke fungerer?

edit: Yup, og en restart fikset det så nå fikk jeg lagt til enhetene og alt er som det skal :slight_smile:

2 Likes

Gammel tråd men jeg spør alikevel; er det stor forskjell på den nye 2.0 og den gamle 1.1 huben i praksis? Verdt å oppgradere? Eller forløpig ingen grunn til å bytte?

Eg har eit temmeleg stort nettverk (148 einingar, mest Z-Wave). Eg opplever for tida nokon stabilitetsproblem med den nye huben, men når alt verkar som det skal så verkar den nye huben ein god del meir responsiv på meg. Eg vonar og trur at eg kjem til å merke ein del forskjell når FH finn ut av dei problema eg har (eg har ei sak gåande med brukarstøtteavdelinga deira akkurat no).

Har du eit mindre nettverk og små/ingen problem med responstider så er det vel ikkje så veldig mykje vits i å byte hub enno så sant ikkje Z-Wave 700-støtte er viktig for deg.

1 Like

Skjønner, har en del enheter i huben selv, rundt 100 enheter, men lys er hentet fra hue bridge. Opplever 1.1 huben som stort sett rask nok, men i blant blir ikke alle lys/enheter med når f.eks modus endres.

Avventer nok ny hub inntil det eventuelt begynner å komme funksjoner eksklusivt for den, eller gamle-huben blir for treg…

Akkurat det har faktisk blitt hakket verre for min del på 2V0-huben. Eg sleit med det på 1V0/1V1 òg, men til slutt kom der oppdatera utgåver av zwave-ad og zipgateway som fiksa det temmeleg godt. Så akkurat det var noko nedtur no då eg oppgradera til 2V0, men eg har trua på at dei får fiksa det denne gongen òg. :slight_smile:

Når det er sagt så er altså ikkje den problemstillinga ein grunn til å oppgradere per i dag.

2 Likes

Ja, det ordner seg nok med tiden :+1:

Takk for dine tilbakemeldinger, greit å høste litt erfaringer før eventuelt ny hub kjøpes :blush:

1 Like