Oppdatering av app / diverse

Ca. 33w, og som nevnt har dette funka utmerket uten feilslag i flere dager :slight_smile: ble tull etter kalibreringa. Når du kommer med tipset ditt, orker du å si hva som skal stå hvor? :joy: helt utrolig dårlig til å forstå dette desverre

parameter 30
lengde 1
Verdi 0 eller 1

Er det ved bruk av fysisk bryter med impulsfjær at det slår seg av og så på? Eller er det samme når du slår på i appen?

Jeg har også opplevd at folk har glemt å sette inn impulsfjær og at bryteren står i “konstant dimming” eller satt bryteren opp-ned, er også noe du kan sjekke :slight_smile:

Eg er også misfornøgd med Dimmer 2 ifbm. bruk av LED som nattlys. Har installert Bypass og prøvd alt som er nevnt her av parametre + diverse LED pærer men ingenting som slår halogen når det gjeld å koma ned på lavest mulig lumen, dessverre. Minimumseffekt på 50W er ikkje tilpassa moderne lyskjelder i det heile tatt, så er mottagelig for gode tips til ein alternativ dimmer.

Og Bypass synes eg ikkje ser ut til å utgjera nokon forskjell. (har kobla med nøytral leiar)

Det skjer uavhengig av om jeg benytter bryter eller app. Og ser impulsfjær blir nevnt, som selvfølgelig er på plass. Gjentar følgende; Problemet jeg har oppstod i går kveld etter jeg mottok råd om å kjøre 13-1-1 for å kalibrere lys… etter kalibreringen oppsto dette problemet, som aldri har vært før :slight_smile:

Ville jo ikke fungert noe særlig bra før jeg kjørte kalibreringen heller da, om dette var problemet. Virker som du glemmer at problemet oppsto etter jeg kødda med parameter i går kveld :slight_smile: Ting har fungert smooth før det.

Berre for å ta det mest opplagte: Har du prøva å køyre autokalibrering (13-1-1) på nytt?

Viss du har gjort det og alt er likt så trur eg nesten eg ville ha ekskludera, fabrikknullstilt og reinkludera den aktuelle dimmaren. Då burde i alle fall alt verte som normalt att så sant ikkje dimmaren er defekt.

Ja, har forsøkt å kjøre autokalibrering 13-1-1 på nytt. Enig med deg, men fikk problemer med ekskluderinga i går, da pair-knappen på enheten hang seg opp… Må forske på om det kan gjøres på andre vis, eventuelt må jeg bare kjøpe en ny å bytte ut skjiten, ble ganske lei i går :smiley:

Oppdatering; plukka ned dimmeren fra taket, tvangssletta den, fikk resat den til fabrikkinstillinger, re-paira på nytt og da er det tilbake til å fungere som før. Problemet med at spottene fortsatt er rimelig sterke på 1 % belysning vedvarer, men jeg orker ikke å bry meg mer om det nå :slight_smile: Her må det nok annen dimmer til, såvidt jeg har lest meg opp.

1 Like

Qubino mini dimmer mener jeg skal klare lave laster uten bypass.

Jeg har denne på en pære på 4w, funker fint :slight_smile:

https://www.elektroimportoren.no/namron-z-wave-dimmer-400w/4512710/Product.html?Event=livesearch

Fibaro dimmer 2 er ikke en ren led dimmer, og kan ha noe “grovt” dimmebilde. Men om lasten du prøver å dimme er en eldre GU10 led, eller E27 led pære, kan begrensningen ligge i elektronikken til lyskilden. Anbefaler uansett Q-light zerodim, eller heatit/namron zwave led dimmer for små laster fremfor fibaro. Fungerer med bypass, men som sagt, litt grovere.