Ca. 33w, og som nevnt har dette funka utmerket uten feilslag i flere dager ble tull etter kalibreringa. Når du kommer med tipset ditt, orker du å si hva som skal stå hvor? helt utrolig dårlig til å forstå dette desverre
parameter 30
lengde 1
Verdi 0 eller 1
Er det ved bruk av fysisk bryter med impulsfjær at det slår seg av og så på? Eller er det samme når du slår på i appen?
Jeg har også opplevd at folk har glemt å sette inn impulsfjær og at bryteren står i “konstant dimming” eller satt bryteren opp-ned, er også noe du kan sjekke
Eg er også misfornøgd med Dimmer 2 ifbm. bruk av LED som nattlys. Har installert Bypass og prøvd alt som er nevnt her av parametre + diverse LED pærer men ingenting som slår halogen når det gjeld å koma ned på lavest mulig lumen, dessverre. Minimumseffekt på 50W er ikkje tilpassa moderne lyskjelder i det heile tatt, så er mottagelig for gode tips til ein alternativ dimmer.
Og Bypass synes eg ikkje ser ut til å utgjera nokon forskjell. (har kobla med nøytral leiar)
Det skjer uavhengig av om jeg benytter bryter eller app. Og ser impulsfjær blir nevnt, som selvfølgelig er på plass. Gjentar følgende; Problemet jeg har oppstod i går kveld etter jeg mottok råd om å kjøre 13-1-1 for å kalibrere lys… etter kalibreringen oppsto dette problemet, som aldri har vært før
Ville jo ikke fungert noe særlig bra før jeg kjørte kalibreringen heller da, om dette var problemet. Virker som du glemmer at problemet oppsto etter jeg kødda med parameter i går kveld Ting har fungert smooth før det.
Berre for å ta det mest opplagte: Har du prøva å køyre autokalibrering (13-1-1) på nytt?
Viss du har gjort det og alt er likt så trur eg nesten eg ville ha ekskludera, fabrikknullstilt og reinkludera den aktuelle dimmaren. Då burde i alle fall alt verte som normalt att så sant ikkje dimmaren er defekt.
Ja, har forsøkt å kjøre autokalibrering 13-1-1 på nytt. Enig med deg, men fikk problemer med ekskluderinga i går, da pair-knappen på enheten hang seg opp… Må forske på om det kan gjøres på andre vis, eventuelt må jeg bare kjøpe en ny å bytte ut skjiten, ble ganske lei i går
Oppdatering; plukka ned dimmeren fra taket, tvangssletta den, fikk resat den til fabrikkinstillinger, re-paira på nytt og da er det tilbake til å fungere som før. Problemet med at spottene fortsatt er rimelig sterke på 1 % belysning vedvarer, men jeg orker ikke å bry meg mer om det nå Her må det nok annen dimmer til, såvidt jeg har lest meg opp.
Qubino mini dimmer mener jeg skal klare lave laster uten bypass.
Jeg har denne på en pære på 4w, funker fint
https://www.elektroimportoren.no/namron-z-wave-dimmer-400w/4512710/Product.html?Event=livesearch
Fibaro dimmer 2 er ikke en ren led dimmer, og kan ha noe “grovt” dimmebilde. Men om lasten du prøver å dimme er en eldre GU10 led, eller E27 led pære, kan begrensningen ligge i elektronikken til lyskilden. Anbefaler uansett Q-light zerodim, eller heatit/namron zwave led dimmer for små laster fremfor fibaro. Fungerer med bypass, men som sagt, litt grovere.