Overgang til ny zigbee hub

Sitter her og venter på ny zigbee hub :slight_smile:
Har tatt manuell backup av alle mine flows nå.
Hvis jeg kjører backup/restore og får flyttet over alt fra gammel til ny hub, vil alle enheter fortsatt ha samme adresse, sånn at jeg slipper å sette opp alle flows på nytt?

Hva er det jeg mister ved å gå over til ny hub, bortsett fra tibber integrasjon og tilgang til gammel app?

Ved å bytte ut EnOcean hub med Zigbee hub blir addressene de samme :slight_smile:
Flowene får ny ID så om du har en flow som styrer en annen flow, må kun ID korrigeres :slight_smile:
Du mister også IFTTT og eventuelt Google Home betaen som var laget mot gammel app om du var på den :wink:

1 Like

Toppers👍🏻 Ifttt bruker jeg ikke lenger, men google home har jeg😱
Tror du det er langt fram i tid at googe home er ute av beta da? :see_no_evil:

Det er sendt inn til Google for godkjenning så vi avventer svar derfra. Men vi har et nytt betaprogram. Det er bare å følge med når kommentarfeltet åpnes igjen for å melde seg opp

Det er det beta programmet jeg er med på nå. Forstår jeg det riktig at jeg mister tilgangen med ny hub, men kan melde meg opp på nytt?:blush:

Det var det gamle betaprogrammet jeg snakket om :sweat_smile:
Når du oppgraderer kan du teste om det virker “out-of-the-box”, ellers kan du prøve en sync.
Om ikke det virker så kan du bare unlinke og deretter linke igjen :slight_smile:

Perfekt! :+1:t2:

1 Like

Til info, så virker Google Home out of the box etter overgang til zigbee hub👍🏻

1 Like

Strålende nyheter :smiley: