Hei!
Har slitt over en lengre periode nå med ulike enheter i Futurehome.
Jeg har hatt HAN-Sensor fra Futurehome siden jeg flytta inn, og den har fungert fint i ca 1år, men ved juletider i fjor kom det en oppdatering og den fall ut. Det samme gjelder min nyinnkjøpte Nimly Code, med Easy Access connect module. (ca. 1mnd siden). Kjøpte noen temperatursensorer fra Aqara som bare fungerte i en uke.
Han-Sensor, står bare på “Establing connection with the Energy Meter” eller bare blank. Statistikkmessigt er den ute ca. 12-16t i døgnet. Mao, ubrukelig. Hadde en supportsak med Futurehome, og fikk en ny HAN sensor, men denne og sliter med samme problemet. Tok det opp med Norgesnett (nett-leverandøren), og de re-åpnet porten uten at dette gikk veien heller.
Kjøpte en Nimly Code Black her for en mnd siden, og den sier hele tiden at den har problemer med å nå enheten (Signal Error) Reconnecter jeg den, så kommer den inn igjen - men faller ut med en gang, men er du rask nok klarer du kanskje å låse eller lukke den før du må reconnecte den.
Aqara temperatursensorer: Alle fungerte fint en uke, så dattt alle ut. Mulig å reconnecte disse med å følge oppskriften på produktsidene, men det varer bare noen dager før de detter ut igjen.
Jeg tenkte kanskje at det kan være problemer med Zigbee dekkningen, ettersom HAN sensoren står ute i et metallskap (Det har den gjort hele tiden). Vurderte å skaffe meg en Strømplug, eller extender som kunne fungere som nettopp dette - men jeg kom på at jeg har 6stk. Varmekabler termosater som går på Zigbee, som burde lage dekkning godt nok? Termosaten i gangen står 10cm fra dørlåsen, så jeg liker ikke å tru at det er dekkningsproblem?
Tips, triks? Hjelp? HAN Sensoren og Nimly er de jeg savner mest.