Redigere en automasjon

Jeg ønsker å redigere en eksisterende automasjon, men når jeg går innpå en virker det som jeg må sette den opp helt fra scratch istedenfor å endre?
Ingen av tingene i automasjonen ligger inne fra før, men det ser helt likt ut som å lage en ny automasjon med unntak av at øverst står det “redigerautomasjon”.
Er det flere som har opplevd dette?

1 Like

Ja, sånn er det hos meg også. Og det blir faktisk opprettet ny automasjon, slik at gammel må slettes. Sykt irriterende

Har hatt dette en stund meldt inn til support for 4 uker siden ikke hørt noe siden . Har du en enhet med gammel app v5.xx så virker det fint

Det kommer vel en fiks i automasjoner 2.0 en gang :upside_down_face:

Håper det snart er på plass ja…

Samme her, veldig plagsomt.

Virker som om det ikkje er noe vits å melde inn noe. Skjer jo ingenting…

Er det ikke mulig å legge til flere devicer på en eksisterende automasjon?

Prøv å deaktiver automasjonen først, da kan den redigeres. Ikke 100% sikker på at du kan legge til devicer men sannsynligvis.
Når du er klar, kan du aktivere igjeb

1 Like

Klarer ikke legge til flere enheter selv om automasjonen er deaktivert. Jeg tenker at en del av dette hadde vært løst om man kunne opprette virtuelle enheter, som minneceller, bit eller flagg, slik man gjør f eks i pls verden. Jeg er ny her, og ringte support, fordi jeg ønsket å programmere ryddig og fleksibelt, men fikk til svar at det ønskes ikke slikt i app programmering.

En annen funksjon som kunne vært til hjelp var å kunne kopiere en tilstand fra en enhet til en annen. F eks at man har utelys hus → utelys garasje. Mener dette var rett frem hos Telldus.

Ville bare nevne at det kommer en ganske stor oppgradering til automasjonsbiten litt lenger fremme i tid, denne har vært jobbet med en stund og skal gjøre ting litt bedre og oversiktlig. Jeg har dog dessverre ingen dato eller tidsestimat på dette, dessverre.

Det er en hårfin balansegang mellom å gjøre ting enkelt for brukere som bare vil sette opp en tidsautomasjon her og der, og litt mer avanserte brukere som ønsker seg verktøy til å kunne gjøre hva som helst, men vi tar selvfølgelig imot alt av feedback, og vi tar det seriøst. :blush:

2 Likes

Er dette Automasjoner 2.0 vi har hørt så mye om?