Scenario og type knapp?

Hei, prøver å legge til flere scenarioer i appen men i steg 2 så står den bare å loader i evigheter. Flere som har dette problemet?
Og finnes det trådløse brytere hvor man kan programmere inn disse selvlagde scenarione? Ser futurehome selger en men den er kun for standard scenario?

Du kan til dømes bruke Heatit Z-Push Button til dette. Dei liknar på FH sin nye modusbrytar, men denne er som du seier berre for modusbyte.

1 Like

Flott. Var den jeg var på jakt etter. Har du noe peiling om fibaro dim2 kan styres av kun denne. Og uten fysisk bryter?

Det går heilt fint, enten via assosiasjon eller scenario. :+1: Eg hadde nok valt assosiasjon, for då fungerer det sjølv om smarthuben er ute av drift.

1 Like

Hei. Jeg har problemer med å få HeatIt Z-Push Button (2 og 8) til å fungere med andre enheter. Har forsøkt å få en HeatIt Z-Push Button til å slå av/på en Fibaro Wall Plug og en Fibaro Dimmer 2 uten hell. I FH appen velger jeg f.eks Z-Push Button 2 under “Enheter”. Klikker “Forbindelser” og velger gruppe 2. Vekker Z-Push Button før jeg klikker “neste steg”. Der har jeg fått lagt til 2 stk. Fibaro Wall Plug. Men, når jeg trypper på I/O-knappene på Z-Push Button så skjer det ingen ring - dvs. Fibaro Wall Plug slår seg ikke av/på slik jeg ønsker. Samme problem med Fibaro Dimmer 2. Noen som har noen tips?

Hei @fgorseth har samme utfordring, prøver å styre en fibaro wall plug med Heatit Z-Dim. Ingen problem fra FH appen, men vil gjerne styre wallplug fra bryteren også…
Funnet løsning?

Mvh
Stein

Hei Stein. Foreløpig løsning er å legge til Heatit Push Button og de device e som skal styres, feks Fibaro Wall Plug, som “usikker tilkobling” (dvs ikke legge til med sikker/kryptert tilkobling). Da virket det med en gang.

Jeg har hele tiden lagt til alle enheter med “Sikker inkludering”, og det har ikke virket. Jeg forsøkte nå å legge til HeatIt Push 2/8 og Fibaro Dimmer 2 og Fibaro Wall Plug med “Tvinge frem usikker inkludering”, og da får jeg satt opp assosiasjoner mellom disse uten problemer. Problemet har med andre ord noe med kryptert kommunikasjon mellom disse å gjøre.

Slik eg har forstått det så bør ikkje sikker inkludering brukast på noko anna enn tryggleikskritiske einingar (slik som dørlåsar, brannsløkkarar og så vidare).

Einingar som er inkludera sikkert belastar nettverket med mykje meir trafikk, og kan i verste fall få heile systemet til å fungere tregare. Ljosbrytarar, termostatar og liknande har ikkje noko nytte av sikker inkludering. :slight_smile:

Takk for godt tips.

1 Like

Hei, takk for tipset, løste seg og assosiasjon er satt opp.

Mvh
Stein

| fgorseth
October 7 |

  • | - |

Hei Stein. Foreløpig løsning er å legge til Heatit Push Button og de device e som skal styres, feks Fibaro Wall Plug, som “usikker tilkobling” (dvs ikke legge til med sikker/kryptert tilkobling). Da virket det med en gang.

Jeg har hele tiden lagt til alle enheter med “Sikker inkludering”, og det har ikke virket. Jeg forsøkte nå å legge til HeatIt Push 2/8 og Fibaro Dimmer 2 og Fibaro Wall Plug med “Tvinge frem usikker inkludering”, og da får jeg satt opp assosiasjoner mellom disse uten problemer. Problemet har med andre ord noe med kryptert kommunikasjon mellom disse å gjøre.