Sette opp flere Philips Hue downlights i serie

Ah - slik å forstå. Nexa dimmeren -var den universal, eller rettet mot led dimming og bakkant dimmer?

For mye mulig dette hadde kunne løst seg rimelig med en fibaro dimmer 2, eller en Q-light zerodim (ment for led) :slight_smile:

Forstår såklart, om hensikten var “sekvensiell” dimming, eller adresserbare soner, at en ønsker styring i hver individuelle pære da :slight_smile: Men kan si at jeg merker det samme hvis jeg går inn på kjøkkenet i mitt tilfelle.

Der har jeg en fibaro switch, en Q-light zerodim, og 2 stk GU10 ikea zigbee i ventilasjonhetten som alle styres uavhengig. Alle er satt til å slå på ved bevegelse, bortsett fra taklys om natten som da ikke skal gå på. Ofte slåes de på så kjapt etter hverandre at jeg ikke nødvendigvis kan si at det er forskjell, men avogtil kommer de på “etter hverandre” i tilfeldig rekkefølge. Jeg tror dette har noe med trafikken mot hub å gjøre. En kan iallefall se det i message streamen via fimp, at de går på etter hverandre, som at de havner i kø hos hub. Merker også at zigbee pærene ofte kommer på samtidig med en av z-wave enhetene, for så at den andre zwave enheten kommer etter. Det tror jeg har med at det er to individuelle chips som håndterer enhetene. Jeg har derfor god erfaring med å ha både zigbee og zwave i samme rom ved flere lyskilder/styring ift hastighet :slight_smile: