Skru på relé i ThingsPlex

Krise, får ikke skrudd på et viktig relé da jeg har mistet Internet forbindelse og får derfor ikke kontakt med hub’en via FH app. Jeg får dog logget på hub’en med PC og Things Plex, men aner ikke hvordan jeg skal finne releét der og få skrudd det på.

Er det noen som kan gi meg tips om hvordan jeg får skrudd på reléet med Things Plex ??

@asorensen Hvilket rele er dette? Har det ikke en manuell knapp? Eller kanskje ikke så lett å komme til…

Ikke veldig dreven i TP, men kan prøve å hjelpe.
Lag en flow hvor du har en trigger du kan utløse uten app (bryter, han-måler over vist nivå eller liknende, kan funke i krise…)
Lag en action hvor du velger rom, enhet og releet. Velg “switch/relay” og “on/off” under functionality.
Gå til payload, velg bool-variabel og on.

Håper det hjelper, lykke til!

2 Likes

I TP, velg “adapters” velg enten “Z-wave” eller “Zigbee”. Jeg har valg Z-wave, finn z-wave komponenten du ønsker å styre, trykk på “Service” . Fremgangsmåten er lik for begge protokoller.

Under Service får du da bildet nedenfor, rull ned til du finner “Out_bin_switch”, velg “on” og trykk “get report” etterpå, da får du en bekreftelse på at funksjonen er på.

Hvis man ikke helt vet hvilken Adresse-komponenten har (siden navnene er ganske uforståelige), så kan man gå på Registry → Devices (finne utstyret med egendefinert navn)->service . Da får man opp noe lignende bildet nedenfor. Jeg har da dette “taklyset” på Zigbee og adresse 9.

5 Likes

Fabelaktig, det fungerte helt utmerket å skru på reléet på den måten og vannrørene er igjen frostsikret!

Tusen takk for hjelpen! :slight_smile:

3 Likes