Smarthings knapp inn i FH? Fungerer ikke

Kjøpt en slik knapp men sliter med å få den inn i automasjoner. Den legger seg inn i appen men når jeg skal forsøke å lage en scene skjer det ingenting. Altså jeg trykker på knappen under scene men ingen reaksjon i appen. Fått den inn i appen, ligger i riktig rom og den registrerer temp og ser ut til å fungere helt fint. Noen tips?

Jeg hadde samme issue med en Namron Z-wave knapp.

Et forslag som jeg tror kan fungere, hvis du har Thingsplex.
Logg inn i Thingsplex på Message Stream.
Trykk på knappen å se hvilket event som sendes. Feks “scene: 1” eller lignende.

Så kan du i appen skrive inn denne infoen manuelt (istedenfor at den automatisk dupper opp).

1 Like

Det er dessverre en bug at den ikke kommer opp automatisk - beklager det. Beskrivelsen til Gjaevert vil fungere, men du må da se hvilken respons knappen sender i messagestream

Det fungerte fint det. Fant den i Message stream i TP men får ikke skrudd av lampa? Får en svak vibrasjon i telefonen på at jeg ikke kan trykke på denne? Får rett og slett ikke skrudd av. Forsøkte å legge inn ett trykk og dim til 20% og det fungerte. Så alt ligger inne men appen tillater meg ikke å skru helt av?

Hei. Se spørsmålet mitt ovenfor.

Til dere med samme problem. Ringte support og det bug i apppen som gjør at dette pr dd ikke er mulig. Uvisst når det blir rettet på… Gikk om TP og lagde automasjonen der.