Spotpris - oversikt

Hei

På denne siden https://support.futurehome.no/hc/no/articles/5067563218205-Spotpris-automasjoner er det en fin graf nederst som viser når regelen har slått inn og ikke… Finner jeg denne grafen et sted, eller er det bare en visualisering dere har laget?

Steinar

Rimelig sikker på at den er laget til artikkelen for illustrasjon.
Ikke sett noe tilsvarende noen sted

Synd… hadde vært veldig fint med denne type statistikk og bedre oversikt over når enheter skrur seg av og på… :wink:

Enig i den :+1:t2:

Joiner, Futurehome mangler støtte for å se historikk for automasjoner og grafer over varme for rom etc.
Skal en gjøre automasjon for strøm, så må en ha noe historikk å basere seg på for å kunne justere.

Savner også den prisoversikten. De enkle automasjonene (ikke Thingsplex) baseres jo på døgnsnittpris, så den er veldig relevant i en slik oversikt.

Hei!
Det stemmer @KetilH sier, at illustrasjonen er laget som del av forklaringen i artikkelen.
Vi har fått flere tilbakemeldinger på dette og det har blitt spilt inn til de som er ansvarlige hos oss. Nå som dette er luftet igjen skal jeg oppdatere utviklerne om økt ønske om dette.

3 Likes

Hei. Vil det skje noe mer på denne fronten?
Savner og mulighet for spotpris vising i løpet av dagen. Dette burde ligge parallelt med ting man kjører automasjon opp mot strømpris så man faktisk kan følge med og ha kontroll. Per nå føler jeg at jeg blindt stoler på Futurehome at automasjonen gjør det den skal basert på spottpris

1 Like

Hei @Jorral!
Jepp, det jobbes på denne fronten. Vi har sterkt fokus på å forbedre brukeropplevelsen om dagen, og vi ønsker å gi dere mer fleksibilitet og oversikt. Jeg må innrømme at jeg ikke har total oversikt over hvordan dette vil se ut, men det er fokus på slike ting her på huset :smiley:

1 Like