Er det fleire her som har problem med nyaste Android-app (beta)?
For meg så har den blitt tregare, eg får stadig beskjed om at smarthub er fråkopla, og eg synest eg får fleire meldingar om signalfeil som kjem og går.
I tillegg virkar det som om at når appen seier der er signalfeil så vert funksjonaliteten fjerna frå dei einingane det gjeld. Eg fekk ikkje opna garasjeporten i går på grunn av dette. Knappane for å styre porten forsvann berre, dukka opp eit sekund eller to, og forsvann att før eg rakk å trykkje.
Nokon som kjenner seg att i noko av dette?
Når merket du dette @Torfinn ?
Vi opplever også at det er mye varsel om signalfeil. Ofte ved å skru av og på lyset er “feilen” borte. Virker derfor som det ikke er reelle signalfeil. Virker veldig virkårlig hvilke enhet som viser feil. Opplever også ofte at hub “henger” litt, men slik har det “alltid” vært.
1 Like
@Lakris: Fyrste gongen eg bruka appen etter oppdatering til siste beta-utgåve. Eg hugsar ikkje nøyaktig når det var, men ikkje veldig lenge sidan.
Ser nå at enheter med signalfeil ikke fungerer overhode. Atuomasjoner fungerer ikke som tiltenkt og noen enheter får vi ikke lenger kontakt med. Dette er veldig mye værre enn det har vært tidligere.
1 Like
Høyrest akkurat ut som det me opplever her, @Tarjei. Me har òg hatt det litt slik tidlegare, som du nemnde ovanfor, men aldri så ille som no.
Signalfeil parameterene må være justert helt i feil retning. Eksempelvis får jeg signalfeil på FH sin egne lekkasjevakt over Z-Wave. Plutselig er den helt i orden igjen, så går det noen timer, så er det “signal feil”, slik holder jeg på.
1 Like
Ved å trykke “poll” blir signalfeilen borte. Det burde jo FH klare å gjøre uten at jeg gjør det manuelt. FH klarer jo åpenbart å få kontakt med enheten. Litt klønete å slippe en såpass lite utprøvd oppdatering før en langhelg.
1 Like
Siste rapport fra enhet er kl.21:17 , og jeg sitter med Signalfeil. Poll fungerer ikke mot batterienheter, meg bekjent (uten å vekke de først).
Det dummeste nå er at FH dropper å prøve å få kontakt med enheter som angivelig har “signalfeil”. Burde forøverig vært en mulig å tagge FH generelt i forumet her i stede for enkeltpersoner. Det er mye vi diskuterer her som jeg, i mange tilfeller, er usikre på om når FH sine utviklere. Ville vært lavterskel om FH, i større grad, svarer ut spørsmål her med gode tidslinjer for når ting blir på stell.
1 Like
Problemer her også. Sliter blant annet med tidligere automatisjoner, å ekskludere enkelte enheter og å endre en enhets plassering…
1 Like
@moderators er vel noe som fungerer, ihvertfall for å slippe å tægge enkelt personer.
2 Likes
Hei!
Jeg skal melde dette inn med en gang.
1 Like
Kunne dere forklart litt mer om hvordan signalproblemene utspiller seg?
Hva skjer om dere trykker på “no signal”, der hvor funksjonen lå tidligere.
Fungerer disse enhetene i moduser og automasjoner når de har “falske” signalfeil?
Jeg har testet litt her idag, men det er litt vrient å fremprovosere en falsk signalfeil, og når jeg først får det til, har jeg bare ett forsøk på å teste før enheten er tilbake igjen
@Anders: Appen min oppdaterte seg i går kveld, og no ser det ut som om denne funksjonaliteten er rulla tilbake? I alle fall så verkar appen meir som før når eg opnar den no.
@Torfinn Hvilken versjon er du på nå?
Jeg tror ikke vi har rullet det tilbake, men jeg skal undersøke dette litt mer
Eg er på 7.13.8+1199 no, @Anders. Grunnen til at eg tenkte det var rulla tilbake var at no har eg ikkje lenger den linja i toppen av appen som oppsummerer kor mange einingar per kategori som har signalfeil.
Elles er det enten mindre signalfeil no, eller så har dei mindre påverknad. At appen mistar kontakt med huben heile tida er framleis eit like stort problem.
For min del, så er det ikke så mye mer enn at jeg fikk signal feil når lekkasjevakten deres ikke hadde rapportert på 45 minutter + . Appen er oppdatert til 7.13.8+1199, og siden har jeg ikke sett signalfeil.
1 Like
Jeg har fremdeles signalfeil på en eller flere enheter til stadighet. Ofte ikke samme enheter som sist. Selv etter siste oppdatering av app. FH kjører en prosedyre for å få vekk signalfeilen. Får svar at det er velykket, men feilen er det fremdeles. Tidligere kunne man bruke sliden (og den fungerte) selv ved signalfeil. Med signalfeil nå er det ikke mulig å fjernstyre enheten via app overhode.
1 Like
Takk folkens Jeg skal videreformidle dette til utviklingsgjengen.
2 Likes