Støtte til Tesla Wall Charger Gen 3 av Futurehome

Hei,

Er i dag blitt eier av nytt elektrisk annlegg i hele huset med Future home som smart system som eg gleder meg til å lære mer om.

Samtidig har eg som veldig mange andre i år kjøpt meg Tesla og Tesla sin Wall charger Gen 3. Skuffelsen var stor da elektriker etter å ha installert i dag, fortalte at Futurehome ikke støtter styring av TWC men bare Easee og Zaptec. Dette var jo litt av poenget med å installere smart system.

Med tanke på hvor store Tesla i 2023 nå er blitt på både nye biler og også hjemmeladere, virker det merkelig om det ikke er noen som helst planer om å kunne støtte også denne laderen med Future home systemet? Finnes det noen omveier eller annet eg kan gjøre for å styre enten Teslaen direkte, eller laderen gjennom 3.parts systemer eller lignende? Og er dette et prosjekt Futurehome må sette i gang eller er det Tesla som selskap som ikke er villige til å la laderen strømstyres av andre?

1 Like

Nei, det er utrolig merkelig å ikke støtte det som er norges mest solgte bil(er) flere år på rad og har blitt møtt med stillhet i fra FH.
Du kan imidlertid smart-lade med wallconnector og jedlix app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jedlix.ichargesmart&hl=no&gl=US - dog vil ikke dette gå inn i futurehome sin styring av max last og kontroll av andre devices…