Styr unna

Har nå brukt Futurehome en stund, og konkusjonen er: Styr unna hvis varmt vann er viktig i ditt hjem!!! Er strømsparing viktigere enn å ha varmt vann i dusjen er sikkert dette et ok produkt.

Opplever flere ganger i måneden at det enten kaldt vann i dusjen uten at det er brukt varmt vann de siste timene. I morges sto jeg opp kl 7, og skulle dusj. Det ble en dusj i kaldt vann. Det er nok steømstyringen som gjør dette fordi det har vært dyr strøm sammenhengende i natt, og da slår Futurehome av varmtvannsberederen.

At det ikke finnes en funksjon som er litt mer intelligent, er ubegripelig. Hvis prisvariansjonen gjennom ett døgn er eksempelvis 30 øre fra topp til bunn, klarer jeg ikke se det økonomiske i å la all energien forsvinne ut i intet for så å varme opp 200l vann med en snittpris som er 10-20 øre lavere.

Tulleprodukt, enkelt og greit.

Tenker du har noe bug i oppsettet ditt jeg, jeg har styrt varmtvannsbereder og alt annet i flere år uten noe som helst problemer.

1 Like

Nei, har vært i kontakt med kundeservice Futurehome flere ganger. De har oppdatert og oppdatert. Forklaringen fra Futurehome er at i strømstyringen, så vil varmtvannsberederen være avslått i de 12 dyreste timene i døgnet. Det vil si, mange dyre timer etter hverandre er lik kaldt vann. Dette er altså «smart» strømstyring. Dette kan selvsagt løses med programoppdateringer, men dette har ikke Futurehome greid å løse denne vinteren ihvertfall.

Du kan lage egen automasjon som i stedet kjører på 30% av strømpris… problem løst

1 Like

Takk, skal teste det. Men poenget står seg likevel. Hva er poenget fra Futurehome med å lage en automatikk/strømstyring som fungerer så dårlig at man må «programmere» selv for å få det til å fungere??

De har lagd flere muligheter. Jeg har godt med kapasitet hjemme og velger å bruke strømkontroll - jeg har aldri hatt kaldt vann pga strømkontroll. På hytte kun 120l og bruker ingenting. Man må selv velge hvilken metode man vil ta i bruk.