Temperatur stying

Har en panel ovn på hytten som står tilkoblet futurehome sin stikk hvor den ene er smart. Jeg har montert opp en aqara temperatur sensor. Dette fungerert utmerket og styre i appen. Jeg har bare satt tempstyringen lokalt på ovnen til 30 grader. Slik at den ikke påvirkes av temperaturen jeg har satt via aqara sensoren.
Det store spørsmålet er: Finnes det et produkt eller en måte det går an å montere noe lokalt på vegg, typ thermostat som gjør at en kan justere temperaturen på vegg og ikke bare via app?
Eneste måten jeg får endret temperatur nå er via app, da flere er brukere av hytten hadde det vært veldig praktisk i stede for at alle skal ha tilgang til app og er avhengig av den for å juistere temperaturen i rommet. Litt vanskelig og forklare. Men se det opp i mot en varmekabel. Den styres selvsagt via appen om ønskelig men den kan også styres med å fysisk justere temperaturen på thermostaten også. Ønske er å kunne gjøre det på noen lunde samme måte for panel ovnen.

Håper spørsmålet er forståelig nok.

Hei
Du kan bruke heatit z-temp

Ser det står opp i mot vannbåren varme. Men kan den da brukes til stikk med ekstern sensor og?
Som jeg beskrev over.

Forstår jeg rett så trenger jeg heller ikke aqara sensoren da? Jeg kan bruke denne som sensor i tillegg?

Stemmer :blush: den fungerer som termostat med tempmåler

Fungerer dette mot zigbee? (FH-sin stikk er Zigbee). På eldirekte-sin sider det står at pluggen må være zwave.

Ellers har elkjop og maxbo tilbud på varmeovner nå. Avhengig av størrelsen, noen er under 1000 lapp.

Dette regner jeg med da det er uavhengig når det blir lagt i samme rom. Men svar gjerne her dere som vet sikkert :smiling_face:

Så lenge den ligger i samme rom på hubben så spiller d ingen role om d er blandet zigbee pg z-wave… men om den skal direkte assosieres må det selfølgelig være på samme protokoll

2 Likes