Tidsinnstilling av lys mot solgang fungerer ikke

Heisann,

Jeg forsøker å stille inn et lys til å slå seg av/på forskjøvet i tid mot hhv. soloppgang og solnedgang. Det fungerer ikke og lyset slår seg av/på nøyaktig ved soloppgang og solnedgang.

Automasjonene kjøres mot en Popp utendørsplugg om det er av betydning.

/Eirik

Hei!
Det kan være at det har skjedd noe i opprettingen eller redigeringen av denne automasjonen.
Jeg ville testet å slette den som ligger der nå og laget en ny en.
Om du ønsker å dykke litt dypere kan du også sjekke “flowen” i Thingsplex (søk litt på forumet så vil du finne masse info om Thingsplex om nysgjerrigheten tar deg).

Har samme problem, har slettet og laget nye flere ganger uten at det vil virke.
Tidsforsyving hopper tilbake straks du går til neste trinn.
Får heller ikke valgt ferie modus på denne automasjon, forsvinner straks man går videre.
Utelys vil jeg jo ha på uavhengig av modus.
Finner heller ikke ut hvordan jeg får forandret tidssone… ligger inne med Oslo virker det som, og det passer dårlig i nord🙈

Hei!
1. Tidsforsyvning hopper tilbake.
Forsøk å trykke på skalaen i stedet for å dra på slideren. Har tidligere sett at dette har tullet litt.
2. Valg av modus
Prøv å trykke modusen litt av og på når du velger dette inne på automasjonen, før du velger den som “på”.
3. Endre tidssone
Denne defineres av adressen du har registrert i appen. Gå til husholdningsinnstillinger og sjekk at adressen og postnummeret er gyldig. (Søk det ordrett opp i Google maps, f.eks).