Tidsstyring lys med fibaro dimmer

Må jeg trykke clone ellerno når jeg har lagt inn location og Thing??

Prøv å slett både Trigger og Action. Legg de inn på nytt. Da får du nok lagret med rett komponent.

PS. Jeg benyttet også Fibaro dimmer i mitt eksempel. Du kan med andre ord gå på “Advanced Service Binding” og endre på utstyrsnummeret der. Dette er en bug som har kommet inn i ThingsPlex, hvor den beholder opprinnelig adresse på “Advanced Service Binding”, uansett hva du gjør i rullegardin menyene. Rullegardin menyene er kun for å gjøre det lettere å få rett adressering for funksjon til de foeskjellige nodene, under “Advanced Service Binding”. Som du ser av bildet jeg har lagt ved, så er adressen til denne dimmeren på kanal 1 “44_1” . Du kan endre tallet til det som er rett for din dimmer, så får du nok lagret rett komponent uten å slette.

Har endret til ad:22 og switch/ad:83_0… men er usikker på om det er room id du refererer til når du mener kanal 1 i ditt tilfelle

pt:j1/mt:evt/rt:dev/rn:zw/ad:1/sv:out_lvl_switch/ad:83_1 , blir rett for deg.

Årsaken til at jeg sier kanal 1 err på grunn av denne manualen til FH: https://support.futurehome.no/hc/no/articles/213999363-Fibaro-Dimmer-2-FGD-212-Lysdimmer-230V

Ser du har bildet av kanal 0, det er ikke denne som skal brukes til styring av utgangen som du har koblet lyset til.

1 Like

Nå ble alt på stell her… Takker så mye for god og lang støtte :slight_smile:

2 Likes