Ustabilt Z-wave nettverk - Hvordan feilsøke?

Mitt z-wave nettverk oppleves ustabilt, nesten daglig er det en eller flere termostater (Heatit Z-temp2) som ikke får dagtid (home) temperatur (setpoint) , og natttid (night) temperaturen (setpoint). Pluss at modusbryter (FH modusbryter + Heatit 8 kanalsbryter) så må jeg trykke flere ganger for at modus eller lys skal endre seg.

Har dere noen forslag til hvordan man går frem å feilsøke? Finnes det ikke noe i Thingsplex som man kan visualisere z-wave nettverket og se om nodene er satt opp fornuftig? Har forsøkt å ekskludere og re-inkludere enhetene på nytt, men problemene dukker opp igjen.

zwave-ad 1.0.7144

Frode

Har du mange einingar i nettverket? Eg slit med noko av det same, og der er truleg mykje av grunnen stort nettverk (130+ einingar på Z-Wave).

Viss det er dette som er årsaka så lyt me nok berre vente på optimaliseringar frå FH. @espen har sagt at dei har noko på gong på denne fronten. :slight_smile:

Ikke så veldig mange - Har totalt 27 stk z-wave (7 AC powered, og 20 Battery powered)…Så burde vel gå greit…

Nei, då skal det i alle fall ikkje vere nettverksstorleiken som er problemet for din del… :sweat_smile:

Etter litt knot så klarte jeg å få frem denne oversikten. Hva er bra og dårlig her? For raskest og mest stabilt Z-wave så tenker jeg færrest hopp og utnytte nodene som har strøm power (AC)…

Kjenner til det…!! Samme problem her.