Varmekabler slår seg ikke på

Det skal sies at mine får jeg styrt fra appen da selv om de er sånn som forklart. Det er bare at de ikke slår på varmekabel når de skal, men med en gang de vekkes enten fra app eller manuelt så slår de inn og virker igjen.

Ser nå at det er sånn her også. Hvis det er f.eks 18 grader i rommet og jeg setter 22 i appen, så går den til 22 når jeg trykker pil opp eller ned

Jeg har oppdaget en ting jeg lurer på om kan være en feil i appen. Kanskje noen hos FH kan svare på dette.
Nå har jeg fått to av termostatene til å regulere igjen og to ganger etter det har jeg sett “!” På Klima.
Begge gangene så har tallet over slideren, altså settpunktet, vært borte så jeg antar det har noe med det å gjøre. Samtidig så har jeg lagt merke til at de gangene det tallet over slideren er borte er også de eneste gangene målt temperatur i gulvet er nøyaktig på settpunkt! Ellers ligger den gjerne 0,1-0,5 grader over eller under. Da viser alltid settpunkt temperaturen.

Jeg vet ikke om det er tilfeldig de gangene jeg har sett etter, men det er hvert fall en liten oppdagelse herfra :ok_hand:

Hei!
Jeg har undersøkt dette og den funker som designet. Når temperaturen er målt til det samme som ønsket temp, indikerer den dette ved å kun vise den målte temperaturen :+1:

Ok, da har det ikke noe med problemet å gjøre, antar jeg. Jeg går også ut i fra at det da var tilfeldig at “!” viste på Klima samtidig som dette var tilfelle.

Har samme problem som du beskriver på varmekabler i stue.
Har flere av samme type termostater i huset, men kun den i stuen dette skjer med.
Har også bytte fra Z-TRM1 til ZTRM2FX, men samme problem har oppstått.
Support kunne ikke se noe feil.
Den kan virke fint i mange dager, før den plutselig ikke følge med.
Har også forskjellig temp på hjem modus og borte, men ser ikke ut som det hjelper å trigge den når den henger.
Må inn på appen og velge høyere temp, så hører du rele slår inn og jeg kan justere tilbake til setpukt igjen.
Dette er også den termostaten med kortest avstand til hub.

1 Like

Dette kan høres ut som nøyaktig samme situasjon som meg, ja. Eneste forskjellen virker som at hos deg er det kun den ene, mens hos meg er det alle.

His dere går inn via Thingsplex og leser ut verdier for aktuelle termostater når det er feil, og mot termostater som virker. Ser dere noe forskjell? Er det noe som ikke henger på greip?

Nå har det samme skjedd en gang til så hvordan sjekker jeg dette? Jeg er ikke veldig dreven i Thingsplex.
Sånn det ser ut nå har tre termostater sluttet å regulere i natt og en ser ut til å virke normalt.

For de som fremdeles er interessert i denne saken så tok jeg kontakt med Heatit og de hadde ikke hørt om feilen før. Jeg sa at mine termostater var på versjon 3.4 og en 3.6 hadde kommer, men de trodde ikke det ville fikse det.
Jeg fikk da et tilbud om å få tilsendt fem stk TRM3 som ikke var ny, men fiksede returvarer. Jeg tenkte det var bedre enn noen gamle som ikke virker skikkelig så jeg takket ja. Ulempen er at jeg må ta kostnaden med å få de skiftet, men shit happens.

1 Like