Videresende brannalarm til Homey Pro

Hei.

Jeg har en Futurehome V2 i dag som håndterer 12 røykvarslere fra FH (SDCO). Jeg ønsker å ha dette anlegget standalone, uten noen ting annet, for det fungere veldig bra som brannvarsling.

Samtidig har jeg kjøpt meg en Homey Pro jeg vil bruke til en del annen hjemmeautomasjon.
Men jeg ønsker at Homey Pro skal motta et varsel fra FH ved en brannalarm.

Hvordan kan man videresende en brannalarm fra FH til Homey Pro?

Jeg kan fikle/utvikle litt selv, men jeg ser helst etter den enkleste og mest robuste måten å gjøre dette på.

Finnes det noen guider, poster artikler som sier noe om hvordan en kan videresende en slik alarm til andre system?
Snakker vi om MQTT, Node Red, Thingsplex eller liknende? Hvordan gjør man dette?

Kan du ikke aktivere API på FH og abonnere via MQTT til Homey?

Jo, det kan godt være. Jeg har ikke satt meg godt nok inn i disse tingene enda, det var derfor jeg spurte om litt råd og tips her.
Takk for tipset, det er notert.

Beklager, jeg var kanskje litt spiss i formuleringen. Hvis du har HP2019, så kan det fungere veldig bra. Har du HP2023, så fungerer det veldig ustabilt. Jeg har kuttet ut bruken av MQTT på HP2023, for utviklerene har “gått under jorden”. Så hvis du ikke har en HP2019, kjøp en nå som de går rimelig, å bruk Homesh integrasjonen for å kjøre det over på HP2023.

Det skal jeg prøve. Har begge variantene hjemme så det bør gå bra. Fint høstprosjekt.