Yale Doorvman V2N

Hei,

Har i dag 4 Yale låser som jeg styrer via Yale alarm appen.
Har et sterkt ønske om at de skulle kunne blitt integrert i FH. Er det noen plan for det?
Ser av flerr artikler at det er lite muligheter med FH modul i låsene. Jeg kjøpte også modulene med fikk de ikke integrert en gang.

Hadde vært mye greiere om Yale lå under playgrounds.

1 Like

Jeg har fh modulen operativ, og en viss nytte er det. Kan eksempelvis sette på autolåsing i nattmodus og manuell låsing i home modus. Men skulle gjerne hatt mer avanserte muligheter hvor døren f.eks låses opp når jeg kommer i nærheten. Man kan ikke bruke integrasjonen i automasjoner.

Hei.

Jeg kaster meg på denne. Er selv en av dem som har negative erfaringer med låsemodulen FH solgte til Yale Doorman V2N, har skrevet om det på forumet tidligere.

Hadde egentlig gitt opp hele greia, men når du tar det opp må jeg bare benytte anledningen til å heie på dette.

Jeg ser FH ikke lenger selger låsemodulen, det er kanskje ikke tilfeldig?

Det hadde vært kjempefint om funksjonaliteten ble utvidet og den ble skikkelig integrert slik du ønsker. Men de kan nå i alle fall starte med å få den til å virke for alle… jeg har selv fremdeles ikke klart å inkludere den i FH v2. Jeg så det kom ny Zigbee oppdatering i forrige uke eller noe sånn, så jeg skal prøve å få den inkludert igjen, selv om forhåpningene er lave…

Har hatt min i bruk en god stund, og synes den fungerer ganske bra. Savner bare støtte for låsing med kode.
Den støtter vel ikke de automasjonene som kan settes opp i appen, men man kan gjøre mye med den i Things Plex.
Jeg har bl.a. satt min opp slik at den endrer modus til hjem når den låses opp, og til borte når den låses. I tillegg låses den når modus endres til natt.

Hei.

Har spekulert veldig på hva jeg skal gjøre med min FH v2 siden jeg ikke får inkludert låsemodulen FH solgte meg. Jeg kan ikke bare helt forlate FH for jeg har investert
I 13 brannvarslere og de var dyre.

I går fant jeg et alternativ jeg kan dele her som det etterspørres mer dørlås funksjonalitet.

Alternativet kan være å kaste penger på problemet.
Jeg kan nemlig kjøpe meg Yale sin modul for min Yale Doorman V2N og Yale sin hub og så sette den opp i Yale sin app. Deretter kjøper jeg meg en Homey Pro. Den har både Yale og FH laget en integrasjon for slik at begge skal dukke opp i Homey Pro. Jeg har ikke sjekket disse integrasjonene, men jeg tror de er gode og at Yale har mer funksjonalitet der enn du får i FH. På denne måten kan jeg fryse min FH installasjon med brannmeldere og likevel gå videre med hjememautomasjon, men nå i Homey Pro, forhåpentligvis med mere dørlås funksjonalitet.

Som sagt foreløpig en ide, men jeg vil vurdere den seriøst. En kollega av neg har kjøpt en Homey Pro og jeg skal følge hans prosjekt litt før jeg tar en avgjørelse.

Har du fulgt manualen til punkt og prikke når du skal inkludere modulen? Jeg har instalert flere uten problem så lenge manualen følges nøye. Låsen må resettes før du starter

Ja, jeg har gjort alt det, mange ganger, til punkt og prikke. Fikk også på et tidspunkt tilsendt ny modul fra FH etter en lang sesjon med FH support på telefon.
Det virket heller ikke.
Så lot jeg det ligge til Zigbee modulen kom i et par nyere versjoner og så fikk jeg koblet den til.

Detter virket en stund, men så var jeg så utrolig dum og oppgraderte til FH v2. Da forsvant alt Zigbee oppsettet og det måtte derfor legges inn på nytt. Fikk igjen samme problemet, låsen ville ikke inkluderes.
Hver gang det har kommet en nye versjon av Zigbee modulen etter dette har jeg prøvd på nytt, men har enda ikke fått det til.

Når det skal sies har jeg ikke orket å prøve etter at den siste versjonen av Zigbee modulen kom for en liten stund siden. Jeg skal prøve den før jeg eventuelt bytter platform for mitt hjemmeautomasjonsprosjekt og lar FH kun være mitt brannvarslingssystem.

Slettet du zigbee modulen fra den gamle hubben før du tok i bruk den nye?

Det husker jeg ikke. Det er mulig jeg ikke gjorde det.
Hvordan sjekker jeg det og eventuelt fjerner den gamle registreringen?

Fabrikk innstill modulen, så skal det være greit.

Hva mener du med modulen? Låsemodulen eller Zigbee modulen?

Har du en link til hvordan man resetter Zigbee modulen til fabrikksettinger hvis det var det du mente?
Eventuelt en link til hvordan man resetter låsemodulen, utover oppskriften FH har på sine sider?

Må det være en spesiell Future home ZIGBEE til yale Doorman … eller passer alle YALE DOORMAN ZIGBEE med FUTUREHOME ?? Bare noterte meg at på visse sider er FUTUREHOME nevnt … mens på andre står det EVA og andre merker … er det noe forskjell i hvordan disse virker ?

Hver hub har sin egen yale brikke, er noe med sikkerhets godkjenning osv

1 Like

Stemmer som @Lakris sier her. For at den skal fungere med Futurehome må du benytte den Yale-modulen som er merket med Futurehome.

1 Like

Noe annet nytt her angående fremtidig integrering med Yale? Bør prioriteres mener jeg.

Noen tanker rundt fremtidig integrering av kamera løsninger? Som f.eks. Arlo, ring etc? :smiling_face:

Hei. Vi har ikke fullintegrering mot Yale som en prioritering hos oss dessverre. Modulen vi har funker med V2N, og så vidt jeg vet L3 i tillegg. Jeg har ikke testet med L3S.

Integrering av kamera faller langt ned på listen. Her vil det kreves veldig mye utvikling i app og systemet, uten at det nødvendigvis er noen gulrot i andre enden.
Selv syns jeg det hadde vært kjempekult med en sikkerhetsløsning, som jeg antar du har i tankene siden du spør om kamera og lås, men pr. nå er fokuset hos oss energioptimalisering :+1:

Hei,

Kunne du satt opp steg for steg for integrering av Futurhome zigbee modulen til Yale her til meg. Jeg har prøvd men får de ikke integrert.
Ta gjerne med nullstilling og til ferdig tilkobling.

Her er en artikkel med steg for steg-forklaring :+1:

1 Like