Z-TRM3 uten mulighet for føler

Har installert en z-trm3 (som erstatning for en gammel 4-trinns sak, men den sitter på utsiden av badet, uten noe som helst av følere. Er det noen mulighet for å kun bruke Termostaten som en dum effektregulator.

Eller eventuelt bare å kunne sette den på 0 eller maks og flippe i mellom via automasjon? Så lenge en kan slå på effekten så er er det ikke et problem. Men nå blinker bare Termostaten på grunn av mangel på føler.

Kan en mulig “hack” være å sette den til intern føler, se beskrivelse her.
Da vil du ihvertfall kunne bruke den som effektstyrt og få styrt noe via appen.

Evt kan du kjøpe en ekstern heatit føler som du setter inne på badet og kobler på.

Takk for tipset! Det hadde du helt rett i. Temperaturen blir selvsagt feil når den måles i et annet rom, men det gir en mulighet til å starte termostaten og kontrollere den via automasjon. Jeg testet det nå, og det fungerer.

Men jeg er redd jeg må levere tilbake Termostaten og kjøpe en Elko Smart Regulator i stedet. En som en kan sette effekt på ved at den kan justere hvor mye av hvert 30 minutt varmekablene står på. I stedet for kun maks på eller av. Dette vil være langt enklere å forholde seg til, da en mye enklere bare kan sette en effekt også via regulatoren uten automasjon. Og at en bare trenger å slå av og på enkelte ganger via eventuell automasjon. Så lenge en vet ca. hvor mye effekt en trenger ut fra f.eks. temperatur ute.