Zigbee sensorer sluttet å virke

Jeg har 4 bevegelsessensorer på zigbee, der alle 4 sluttet å virke i ettermiddag av en eller annen grunn. Lyspærer på zigbee virker som de skal.

Noen som har en idé om hva som kan være feil her?

Det er en kjent feil at noen Zigbee enheter forsvinner fra nettverket, det skal være utbedret i siste versjon av zigbee-ad 0.3.10;

  • Fix devices leaving the network for no apparent reason

Oppdaterte og la de til på nytt nå, så får vi se om det er løst😊

1 Like

Ser ikke ut som at det er løst, Elko PIR som bare virker av og til, fjernet den nå og la den til på nytt, med det til resultat at den ikke endrer status etter første bevegelse. :expressionless:

Har hatt litt samme problem, men fikk også en merkelig feil når jeg la til en zwave dørsensor her om dagen. Og ja, jeg har prøvd å ekskludere og inkludere igjen noen ganger. Har flere av den som virker som normalt. Ekskluderer jeg, forsvinner begge 2, og inkluderer jeg, så kommer det inn igjen som 2…

Merk øverste og nederste linje. Er samme enhet…

Samme problem hadde jeg med en zigbee pære tidligere. Måtte tilslutt gi opp, og lot begge 2 (som jo var samme pære) bare ligge der. Plutselig iløpet av noen dager, så kom den ene bort av seg selv 🤷🏻

Det fungerte fint helt til jeg ble nødt til å restarte hub bå. Da måtte jeg gå runden å ta ut og sette i batteri i alle sensorer igjen :slightly_frowning_face:

Problem med at sensorer forsvinner er ikke løst, senest nå på formiddagen forsvant en Elko PIR på min HUB.

Forsvinner de fra enhetslista di, eller slutter de bare å rapportere?

Forsvinner fra enhets liste

Da har vi ikke helt samme feil. Her slutter de å rapportere, men ligger i enhetslista. Må ta batteri ut og vente noen minutter før jeg setter de inn igjen, så blir det ok igjen

Har og rapporterings problemer, men nå forsvant den igjen :roll_eyes: