Hei,
ved en oppdatering, så har måleverdiene fra FH-HAN sensor blitt feil. Det er snakk om faktor feil, se vedlagt bildet. Er jeg alene om å ha det slik, eller kan noen i FH rette opp i dette?
Mvh
Marius Stensrød
Hei,
ved en oppdatering, så har måleverdiene fra FH-HAN sensor blitt feil. Det er snakk om faktor feil, se vedlagt bildet. Er jeg alene om å ha det slik, eller kan noen i FH rette opp i dette?
Mvh
Marius Stensrød
Hei!
Se relatert post;
Samme med Aqara H1 bryter også. Gjelder kun den som ble inkludert etter oppdatering til zigbee-ad 2.0.2. Den som ble inkludert for lenge siden viser fortsatt riktig.
På tampen av forrige uke kom det oppdatering på zigbee. Kunne dere oppdatert og sjekket om dette er bedret?
Det er ikke bedret på aqara H1: Smarthub update - zigbee-ad 2.1.0 - #5 by lgrubbmo
Ikke bedre på Develco
Ser samme feil som Develco på Eva Måleravleser.
Om dere har mulighet til å teste, kunne dere forsøkt en reinkludering av enheten?
Jeg gjorde et forsøk på å fjerne Eva Måleravleser og legge den til igjen i går kveld.
Her er før- og etter-bilder:
Samme problem - prøvd både restart av FH og resett av Develco HAN uten resultat. Nå vil ikke FH parre adapteren heller…
Jeg har hatt feil i avlesningene på kWh og ampere hele tiden, mens kW er korrekt. Det kommer visstnok av at jeg har en Embriq AMS som bare delvis støttes av Develco (og de andre HAN-adapterleverandørene). Om noen har en smartfix på det så hadde det vært morsomt
Oppgraderte hub i går 19.08.22 til versjon 2.0.4. Zigbee - ad 2.1.0
I tillegg til at alt av spenning, strøm, energi og effekt stort sett er temmelig feil (slik har det vært en stund) så forsvant også “exported back to grid” fra grafen.
Tidligere viste grafene hvor mye PV hadde produsert av energi til grid, og når på døgnet.
Apper i playground er også oppdatert.
Restarted hub uten at det hjalp.
Ellers får jeg ikke lov til å laste opp screenshot av hubdata.
Har samme problem. Feil strømavlesning på Aqara T1 og Aqara plugger.
@espen
Det virker som om automasjoner trer i kraft pga feilen i rapporteringen fra HAN enheten.
Når mine solcellepaneler produserer nok til å levere tilbake på nettet så vises 16772kw, Jeg har automasjoner som starter ved 5000w og dermed drar disse i gang.
Det er jo ikke ønskelig i det hele tatt da jeg helst ikke vil redusere strømforbruket når jeg har gratis strøm. Men det forklarer hvorfor automasjoner starter når de ikke skal.
Noe håp om fix for dette snarlig?
Hei, har tilsvarende feil når jeg kobler til FH sin HAN-sensor. Har prøvd å koble den til mange ganger og halvparten av gangene viser den riktige verdier, men kWh/energi kommer aldri med. Totalforbruk dukker heller ikke opp i historisk energigraf.
Har oppdatert alt som kan oppdateres og kobler opp HAN-sensoren 1m fra FH-hubben. Hva er feil?
I tillegg, hvor er kontaktinformasjonen til FH-support? Finner ikke det noen steder.
Hei!
Kontaktinfoen til support ligger på support-siden vår
Her er link: https://support.futurehome.no/hc/no/requests/new
Hei.
Har oppdatert til siste versjon.
Omsider viser HAN sensor riktige verdier for strøm/spenning, men fortsatt mangler data i energistatistikken.
Hvor mange ganger må jeg pare på nytt/restarte eventlog etc?
Underlig at det oppfører seg slik mens kollega som bor i samme område (har samme AMS), og kjøpte FH på likt får dette til å virke.
Hei!
Svarte deg i denne tråden: Logg og strømhistorikk fungerer ikke - #6 by Anders
Dere svarer jo ikke på epost og jeg ventet i en time på telefon uten hell.