3D-printing

Jeg tenkte å prøve meg på å se om det var flere her som driver med/ønsker å begynne med 3D-printing :smile:
Selv har jeg en Prusa i3 MK3 og er storfornøyd! Problemet er mer å finne på ting å printe :sweat_smile:
Noen som vil dele noen praktiske ting de har printet eller designet?

1 Like

Det finnes mye kult man kan 3D printe;
alt fra nettbrett holder (vegghengt)
image

adapter rammer for f.eks hue bryter

et “stativ” til å sette elbil ladekabel

google home høyttaler “stativ”

reservedeler av ulikt slag

1 Like

Holder til ladekabel kunne jeg absolutt trengt og holder til min Nest Mini har jeg også sett etter :ok_hand:t2:
Til nå har det stort sett vært oppgraderinger og ting til selve 3D-printeren :sweat_smile:

1 Like

Hei! jeg printer også samt tegner litt, på thingiverse.com finner man det meste ellers er thinkercad et enkelt fint tegneprogram. Jeg bruker Creality ender 3V2😊

Selv har jeg prøvd meg litt på Fusion360, men ferdighetene faller litt bort npr det går lang tid mellom hver ting jeg kommer på å lage :stuck_out_tongue:
Det blir mest å designe generiske ting som jeg ser rundt meg for treningen sin del!

Bruker endel ferdige design sammen med min ender 3 pro - har laget holdere for google home mini, holder for T2 elbil ladekabel, kroker til diverse, en del “tabletop model” arbeid da. Nettbrett holder var det dårligere med for min del - jeg har en Galaxy Tab 4, og det fantes det lite fornuftig til sånn sett - så må kanskje over på en ipad i fremtiden :slight_smile:

Har kjøpt noen prints fra norshapes.no - de har et konsept som heter N95 -spesielle prints som de har rettigheter på -som et taklokk med holder til en aeotec 6 blandt annet :wink:

Ja, har sett litt på Norshape sine smarthus design :smile: Det er såklart digg å finne gratis design, men jeg kan være med på å støtte noen som designer praktiske ting jeg trenger :blush:

1 Like