Danalock V3 inkludering

Sliter med å inkludere Danalock V3, har forsøkt en rekke ganger med sikker inkludering, både med og uten PIN. Har fått opp noden, men den blir ikke gjenkjent som dørlås. Låsen står rett ved huben ved inkludering.

Kjører gammel hub v. 1.9.73 og både ny og gammel app.

Hei!
Har du sjekket at du har nyeste programvare på alt? Settings -> household -> hub settings -> software update.
Har du forsøkt å parre den i Danalock appen først, og deretter i FH med S2 PIN?

Hei, alt er oppdatert og den er parret i Danalock-appen.

Har jeg forstått det riktig at S2 pin er koden som står trykket på innsiden av batteridekselet til låsen, merket “DSK”?

Det er riktig - men det er kun tallkombinasjonen du skal legge inn

Prøvd inkludering mange ganger i dag også, feiler dessverre fremdeles :thinking:

Har du prøva fabrikknullstilling av låsen før ny inkludering?

Ja, det er også testet.

Har du forsøkt å starte å aktivere z-wave fra inne i danalock appen under “smarte hjem”
forsøk også å ta med låsen nærmere hubben.

er i ferd med å bytte ut danalock nå selv da den ikke duger når det blir skikkelig kaldt, kulden transporteres via metallet på utsiden på døren og inn i låsen, som ikke funker.

Låsen står tett inntil hub ved inkludering, forsøkt både å starte inkludering fra Danalock app og fysisk på lås.

Det med kulde var litt bekymringsverdig, jeg skal montere låsen i en uisolert garasje. Ser den står spesifisert til å fungere ned mot - 10, så hvis den ikke takler dette er det kanskje et dårlig valg uansett.

hm, ja mulig det vil funke med såpass mildt vær, men det er ikke sikkert.

her er det godt å varmt inne der låsen er montert, men når det passerer -25>> over flere dager hjelper det ikke, det er mest sannsynlig batteriene som får det, via kulden som transporters fra utsiden på døren og inn i låsen

Jeg gir opp å få inkludert denne. Har sendt en mail til support, så får vi se.

Du aktiverte sikker inkludering på FH?

Jupp. Testet både med og uten PIN.

Jeg måtte sette en låst og ulåst posisjon i bluetooth appen til DL. Altså “sette opp låsen” som vanlig, før jeg kunne inkludere den i FH - da den har noen statuser som må “genereres” slik at FH kan se alle parametre👍

1 Like

Låsen er lagt til i Danalock-appen og har låst opp og igjen der. Måtte du kjøre kalibrering også?

Ja, autokalibrering :+1:

@kairob , fikk du låsen inkludert tilslutt? Hva var eventuelt løsningen…? Sliter selv med å parre en Danalock V3 nå…

Fikk inkludert til slutt. Brukte sikker inkludering S2, og PIN-koden som står trykket under batterilokket på låsen. Det er de 5 første sifrene (som er understreket). Aktiverte inkluderingsmodus via Danalock-appen. Lås lå helt inntil hub.

2 Likes