Futurehome og Mill

Jeg (og andre brukere på Futurehome facebook-gruppa) har problemer med Futurehome Mill-integration og 3.gen Mill panelovn etter at Mill la om til nye servere; rettere sagt så viser den 0 grader. Ser at temperatursensoren i FH har et snøfnugg ved siden av seg; det er nytt etter oppdateringen. Har sett på status.futurehome.io, men der står det at det er grønt. Har prøvd å slette alt Mill-relatert i FH og lagt det på nytt, oppdatert FH-appen, startet på nytt på FH-app, synkronisert info på hub, synk’a Mill på FH og til slutt gjenopprett sikkerhetskopi, men integrasjonen funker ikke.

1 Like

Hei!
Vi jobber med testing av den nye Mill-integrasjonen som linker opp til deres nye server.
Meld deg gjerne opp her: Need testers for the new Mill integration

Hei,

Har dere oppdatering på saken?
Hvordan har det gått med testingen og ev. når vil dere legge ut ny versjon?

Tod

4 Likes

Hei
Fyringssesongen er i gang, men alle mine Mill enheter vise 0 grader i FH, og ingen automasjoner fungerer. Når kan det forventes at Mill integrasjonen er oppe å går igjen?

2 Likes

Hei!
Først må jeg bare beklage at det har tatt tid. Det er det forskjellige grunner til.
Vi møtte på noen problemer når det kommer til “konverteringen” av Mill-enhetene som lå i FH fra før. Siden Mill har migrert til nytt system var vi også nødt til å gjøre det, basert på Mill sine endringer. Vi ønsker å gjøre det så smertefritt som mulig for dere, men det har dessverre krevd mer tid en vi trodde.
Det har vært varierende hvor mye ressurser vi har kunnet ha på denne saken i det siste, men det har nå blitt frigjort tid og folk slik at vi kan få løst dette.
Jeg har ikke noe konkret tid, men jeg skal oppdatere så snart jeg vet mer.

1 Like

Hei Anders,

Takk for oppdatering og bra at dere nå prioriterer denne saken.

Så håper jeg på snarlig løsning, og ser frem til å bli holdt underrettet om progresjonen.

Ha en fin dag

TOD

2 Likes

Hei igjen,

Da har det gått noen uker siden du varslet fokus på å løse «Mill-problemet». Hva er status?

TOD

Til info - litt mer status I den andre tråd - ikke publisert ennå, men under testing?

1 Like

Er det noen ny status oppdatering her

1 Like

Hei. Vi jobber nå med innhenting av tilbakemeldinger fra testere. Jeg tør ikke love noe om dato, men det er nok like rundt hjørnet om det ikke dukker opp noen feil. Hvis det dukker opp noe, skal jeg oppdatere dere umiddelbart :+1:

2 Likes

Syns hele opplegget deres virker veldig useriøst. Ting tar alt for lang tid. Her blir det homey nå hvis det ikke skjer noe asap. Det burde ikke være så vanskelig å få til en integrasjon. Er flere andre som har klart å fikse integrasjonen mot mill for lenge, lenge siden.

Syns også at automasjons opplegget deres har store mangler. Jeg vet at det meste er mulig i thingsplex hvis man gidder å sette seg inn i det. Men her er også de fleste andre milevis foran dere, det meste er mulig å gjøre rett fra app.

Jeg hadde lyst til å prøve noe norskprodusert og i tillegg fikk jeg høre at dere var bra, men begynner å angre på valget mitt nå. Dette begynner å lukte bortkastet tid og penger.

1 Like

Vil vi se noen løsning på dette, tro? Dager og måneder går uten at noe skjer. Det testes, og så blir vi fortalt at de innhenter testresultater. Vel, det er ikke veldig kompliserte saker dette, så testingen burde vært relativt enkel. Vi har sett at flere testerne bekrefter at det fungerer i Beta, likevel pushes ingenting ut i prod. Jeg har en uggen følelse av å bli ført bak lyset. Forrige gang vi fikk oppdateringer, fikk jeg inntrykk av at de hadde bygget ut scope, det er vel ikke veien å gå, når det synes vanskelig å få fikset eksisterende integrasjon. Skulle ønske de kunne dytte noe ut i prod før fyringssesongen er over….

1 Like

Hei @Werner og @Tod.
Vi har per nå kjørende en stabil versjon på mange testere, og det ser veldig lovende ut.
Er det ønskelig å delta i testingen selv slik at dere kan justere temperatur i Futurehome for Mill ovnene?

Hører fra dere :slight_smile:

Det vil jeg gjerne

1 Like

Tester også gjerne… sliter nå på 6 mnd. Med 34 millovner på et hotell.

1 Like

Sign me up!:smiley:

1 Like

Hei. Har 4 MIll ovner, siste generasjon og vil gjerne være med å teste ut. Det er på tide å få dette på plass

1 Like

Tester gjerne

1 Like

Tester gjerne, om stabil ikke blir pushet snart