Høyax connect

Hei,
Siden 3 dager få jeg stadig meldinger om at vvb en kobler seg ifra og på wlan.
Idag har jeg oppdaget at fh har stillt inn boost av seg selv, nå jeg trykker på instilling «normalt» , bliker det 3-4 ganger og går til boost igjen.
Med det samme fant jeg ut at releen har slåt seg av.
Når jeg slå den på, så slår seg releet av igjen etter 2 sek.
I tillegg har displayet på vvb en krymper seg in øver.

Lurer på om stadige problemer med fh appen har nå ødelagt høyaxen?
Noen her som har peiling om hva er gale?

Hilsen Thomas

Jeg har også koblet opp en Høiax men endte opp med å styre den direkte i myUplink-appen. Fant ut at det var bedre og mer pålitelig da det ikke virker som FH uansett klarer å styre denne ut i fra strømpriser.

1 Like

Får snart Høiax Connect installert både hjemme (Home Assistant) og på hytta (Futurehome) og har planer om å teste ut GitHub - gmeks/myUplinkSmartConnect: This program connect to the myuplink.com and adjust the schedule of Høiax CONNECTED hot water heaters, and adjust the schedule so that it uses electricity when the price is low.. Se også Høiax CONNECTED - Forandre schedule etter pris - Strømsparing og strøm-overvåkning - Hjemmeautomasjon
Begge steder har jeg en Rasberry PI som kjører HA, MQTT, Zigbee2Mqtt, NodeRed, Influxdb, Grafana, … i containere og vil også teste ut myUplinkSmartConnect for å se hvor god den er til å styre på strømpris.

1 Like

Ringte med futurehome idag. Dei henviste meg til høiax support.
Hos høiax fekk jeg hører at det har oppstått problemene med myUplink ( kobler seg av og på wlan)
Har du opplevt samme problem?

Hei, har hatt problemer med oppkobling mot server et par ganger. Men da har det ligget driftsmelding om at de jobber med oppdatering eller noe. Opplever myuplink-appen som mye mer pålitelig enn futurehome.

1 Like