Need testers for the new Mill integration

Ja, har sagt det samme for ca. en måned siden; sitat fra meg var: “Ang. Mill-integrasjon: Dere (FH-ansatte) har ikke klart å fikse det enda og problemet har vart over 2 mnd. nå. Om dere ikke har gjort det før, så bør dere eskalere det til høyeste prioritet, samt at FH-ansatte burde snakket/purre med Mill-ansatte. I tillegg har jeg snakke med FH på telefon og dere skulle sende meg info hvor jeg kan få bli med beta-programmet, men har ikke fått noe svar etterpå. LES: Dere bør prioritere flere ansatte/ressurser og raskt løse problemer, samt bygge opp og holde på kundeporteføljen enn det å prioritere nye lanserte produkter. FH sine produkter har meget bra potensiale men ang. kundeservice og rask respons/løsning leverer dere dårlig, samt har jeg en mistanke at det er for få ansatte. Hadde også problemer Heatit’n min, men endelig har dere klart å fikse det nå.”
Men fikk svar fra deg @Anders i annen tråd, fint for andre slik at de kan se det:

I samme slengen synes jeg det er spennende med Elva (skal selv kjøpe elbil-lader nå, da enten Zaptec Go eller Elva), men jeg måtte velge/prioritere mellom Mill-problemet eller Elva hadde jeg valgt Mill-problemet. Nå er jo fyringsesongen i gang…

1 Like

Ressurs knapphet er nok en gjenganger. Ingen kan trylle.

Kjøpt Zaptec. God lader det :slight_smile:

Hei, jeg vurderer å returnere mill wifi gen 3 ovner om dere ikke får integrasjon opp å gå snart. har dere et estimat på tid når det er oppe å går?

2 Likes

Det er vel ikke Mill sitt problem, men heller Futurehome sitt (integrasjonen som er problemet). Men Mill har sitt eget problem med 1.gen ovn. Link: Første generasjon Mill-ovner slutter å være «smarte» - Tek.no

Ang. estimat:

Like før jeg gjør det samme. Flaut å se hvor lite FH prioriterer dette. Skammelig!!
Jeg jobber selv som elektriker og vil nå begynne å anbefale Homey eller Evasmart i stedet for FH.
Er dessverre også for mange barnefeil med systemet.

2 Likes

Håper på snarlig løsning her. Jeg handlet Mill ovn etter å ha sett i supported products lista og kommer da til denne tråden etter å ikke få koblet til. Ihvertfall oppdater lista med en status “under utvikling” eller lignende til det er på plass.

Lykke til.

1 Like

Dette begynner virkelig å slite på tålmodigheten Har brukt mange tusen kroner på utstyr som skulle være kompatibel med FH, men som viser seg å ikke være det. Har Aqara temp/humidity sensorer i uteboder, bobil og garasje, disse slutter å fungere når temperatur bikker frysepunktet(sensorene som brukes inne i huset fungerer bra). Har flere Aqara water leak sensorer som bare ligger i en skuff, siden de ikke er mulig å få integret som sensor i FH lengre. Og sist, men ikke minst alle Mill over og sockets som ikke lenger fungerer i smarthusløsningen. Hva blir det neste som slutter å fungere med FH?
Nå føleg jeg det haster for FH, hvis dere fortsatt ønsker oss som kunder må dere ta dette på alvor nå.

I’m happy to participate in testing. Currently we have lost connection to all our Mill panel heaters. They all show 0 degrees and do not respond to instructions…

Hei!
Beklager dette har tatt lenger tid en først forventet.
Litt bakgrunn om problemene: Først måtte vi gjøre endringer i playground integrasjonen for å håndtere kommunikasjon med Mill’s nye API. Det ble da oppdaget at eksisterende enheter ville få ny adresse for enhetene noe som ville resultert i at eksisterende modus instillinger samt automasjoner for alle mill enheter ville sluttet å fungere (og dere brukere måtte konfigurert dette på nytt). Dette ville vi unngå så migreringen for eksisterende kunder skulle bli så knirkefri som mulig. Det involverte at vi måtte bruke Mill’s gamle API for å kryssjekke enheter mot det nye APIet.
Vi tror nå at vi har en versjon som kan fungere og ønsker derfor å teste hos et par av dere, før vi gradvis øker til flere.
Er det noen av dere som er tilgjengelige på dagtid til å delta i en test? Instrukser vil bli gitt og vi følger med om alt skjer som det skal i migreringsprosessen.

Forutsetninger:

• Mill’s migrering er gjennomført. Det innebærer at enhetene kan styres fra Mill appen på nyeste versjon
  • Gen 2 og/eller Gen 3 enheter
  • Tilgjengelig på dagtid for testing. Nå med de første brukerne ønsker vi å sjekke ekstra nøye for å verifisere at alle korrekte steg skjer til rett tid
3 Likes

Supert, det var gode nyheter Espen! Migrering har jeg gjort, har en Mill panelovn 3.gen, og jeg er stort sett hjemme (bortsett fra 9:50 til 11.20 på man, ons og tors, samt 10:00 til 12:30 på tirs og fre).

Hei,
Har 3 gen 3 ovner som har fungert greit med FH før oppgraderingen.

Er hjemme på dagtid, og kan gjerne delta som tester.

Hi,
I am writing to you because I have a problem with integrating Mill Gen 3 Heaters with Futurehome. I am unable to control the temperature and the indicator shows 0 degrees Celsius.
Can you help me ?

Hei Espen
Er det mulig å få testet den mye versjonen av MILL app.
Har ventet en stund på dette nå!

Hei

Jeg ønsker å være med å teste Mill.
Det hadde vært veldig fint.

Jeg ønsker å være med å teste Mill integrasjon.

Vil gjerne teste

Samme her, vil gjerne teste ny Mill-integrasjon.

6 måneder snart og ikke klart å fikse en simpel integrasjon?

Fatter det ikke, hvor vanskelig kan det være?

Her lukter det inkompetanse lang vei.

Og dette er ikke noen enkelthendelse.
Samme surret hver gang det er problemer. Alt tar evigheter.

Dette er bare ikke godt nok.
Kommer nok til å bestille meg en Homey.
Dette gidder jeg ikke lenger.

1 Like

Hei,

All den tid dere har brukt på å finne en løsning, så hadde jeg sikkert vært ferdig med å konfigurere enheter og app-er mange ganger. Hvorfor bygge ut scope og så bruke enormt mye tid på å fikse alt?

Hva er status på testen og når har dere planlagt release av fix?

Er nok ikke langt unna. Jeg tester betaen nå, veldig lovende😊 Får tilogmed inn forbruk👍

5 Likes