Ny oppdatering med nye funksjon i kveld

Fått ny oppdatering av app, zigbeead og enegy guard.
Ser at det er en ny energy del i appen, men den påstår at jeg mangler han-sensor, selv om jeg har FH’s egen sensor.

Andre som opplever samme?


Jeg har også lastet inn oppdateringen, men må innrømme at jeg ser ikke helt hva som er nytt. Jeg har HAN fra Tibber og den fungerer fortsatt helt fint.

Hvis du går inn på energivisningen så har du et ‘lyn’ på høyresiden øverst, som er ny

Ser lynet ja, men det skjer ikke noe når jeg trykker på det. Skal det det? Trodde det bare var Tibber-logoen.

Det som kommer opp på det øverste bildet jeg delte er det som vises

Støtter de ikke Tibber HAN ?

Joda, Tibber Pulse fungerer helt fint. I hvertfall hos meg.

Jeg har futurehome sin egen Han adapter og den støttes da ikke​:clap:t2::clap:t2:

Eg fikk opp mangler HAN, har tibber Pulse koblet opp og fungerer ellers

Litt tilfeldig da….

Kan det være at funksjonen ikke er tilgjengelig enda?

FH har annonsert ny funksjon fra i morgen:

Oppdaterte, og får også at HAN mangler.
Ser her at Tibber-han ikke ser ut til å være støttet. Sammen med FH HAN gen 1. :https://support.futurehome.no/hc/en-no/articles/6795755037981-Power-Manager

Samme her.
Får at HAN sensor mangler.
Har en EVA HAN sensor.

Dette er for dårlig Futurehome, Å ikke støtte Tibber Pulse det er for dårlig, Er ikke Tibber en “samarbeids partner” til Futurehome? Ut fra det jeg kan lese av støttede enheter så er det bare deres “egene” produkter som er støttet. Nå er det like før de for “Smarthuben” i retur.

3 Likes

Deres egen HAN sensor Gen1 er heller ikke støttet.

2 Likes

Mulig det er jeg som har misforstått her. Jeg lastet ned siste oppdatering i går kveld. Den ser ut som har versjonsnummer 7.3.19 og ikke 7.4.15 slik som beskrives som krav under saken om StrømKontroll. Jeg klarer heller ikke å finne hvilken versjon av Energy guard som er installert… Jeg har forøvrig FH2. Men om nyeste versjon (7.4.15) uansett ikke lenger støtter Tibber så er det jo ikke noe å stresse med for min del.

Tibber Pulse (HAN) fungerer, men den er ikke støttet i funksjonen “Strømkontroll” som er en av nyhetene i siste oppdatering.

1 Like

Er det da siste versjon i Testflight?
Det er den ofisielle versjonen som er nyest, i allefall på iOS.

FH sin han sensor gen.1 fungerer også som før, men ikke med den nye funksjonen.
Men jeg har allerede satt opp min egen steømkontroll i node-red så jeg ser ikke verdien i å koste på 1000kr for å få denne funksjonen

Fant 7.4.15 og oppdaterte til denne. Tibber Pulse funger akkurat som før :slight_smile: