Smarthub takler ikke korte strømbrudd

Har satt opp en smarthub2 på hytta til styring av bereder, gulvvarme og lys. Oppsettet fungerer som det skal, men jeg har erfart at korte strømbrudd medfører at HUB blir hengende i en udefinert tilstand og mister kontakten med ruter. Eneste måten å løse opp i dette er å ta strømmen til HUB av i 10 sekunder.

En software-watchdog-feil eller hw-feil ? Er det noen måte å unngå dette, eller må jeg koble hub til ups?

Det er ekstra uheldig at dette skjer på en hytte.

Hei!
Jeg skal få meldt inn dette, da jeg har sett at du ikke er eneste som erfarer dette. Det er jo også uheldig at dette er på en hytte. Jeg skal se hva vi får gjort :smiley:

Tidligere hadde jeg en veldig ustabil homey hub som låste seg daglig (minst). Jeg satt inn en enkelt tidsur kontakt fra Clas Ohlson, og skrudde den av i 15 minutter hver natt. Ikke noe god langtidsløsning, men kanskje hjelper deg mens en ordentlig løsning finns…

Godt forslag. Nå har jeg koblet HIB og ruter til UPS, og systemet har godt stabilt etter det. Uansett, kan det være lurt å gi systemet en kontrollert power cycle en gang I døgnet.

Takk for raskt svar. Satser på at det kommer en sw-løsning om ikke lenge

1 Like

@Nordlys Hei. Jeg meldte dette inn til support-teamet vår slik at vi får logget feilen i riktig systemer. Om du får en mail om at du har en supportsak, er dette årsaken :smiley: