Søndag kveld madness

Hver søndag kveld, vanligvis litt over 23:00, men så sent som 02:00, aktiveres sleep mode og noen shortcuts - opp til 14 ganger over 1-15 minuter. Jeg har ingen flows som skjer på de tidspunktene.

Det er “litt” dumt at lysene går av og på intill jeg tar omstart på hubben. Ellers stopper det eventuelt og alt er normalt i en uke.

Har noen andre det samme? Ellers er dette en vidlikeholds vindu for servere? Ellers har jeg spøkelser? :slight_smile:

I helga opplevde jeg noe lignende med Heatit termostatene og aqara smartpluggene som var tilknyttet div. automatiseringer, men riktig nok på dagen.

Brytere klikket av og på frem til jeg restartet hubben. Fikk da ikke med meg at varmtvannstanken ( Aqara smartbryter ) slo seg av, noe som førte til at vannet ble kaldt i dag. Fruen min var lite imponert over det smarte huset.

Automatiseringer glitchet igjen i dag. Null respons når jeg skulle slå de av eller på.

Har en følelse at 7 av 9 liv er brukt opp, for å si det sånn.

Hei!
Det skal ikke ha pågått noe arbeider i de tidene, så dette hørtes merkelig ut.
Flott om dere kan melde det inn til support på (+47) 23 50 68 47 (man-fre 8-16) eller support@futurehome.no med så god beskrivelse som mulig, samt klokkeslett om mulig så det går ann å undersøke.

3 Likes

Support har saken, men 21 ganger i går kveld. :rofl:

Support kun ba om epost adressen min, og så ble det stille.

Men jeg merket at det started en kveld når dattera slå på en shortcut med bryter. Sletting av bryter hjelpet ikke, så slettet alle shortcuts for dette rommet. Problemmet har ikke kommet tilbake, så jeg brukte en vanlig automasjon til å justere termostaten og Hue til å slå av lysene. Ser ut til å ha fikset problemmet.

Jeg vet ikke om det er den shortcut jeg hadde ellers om det er et problem med shortucts generelt - skal prøve igjen etter damene i huset stoler på systemet mer.

Idag var det et nytt shortcut som feilet. Det som er felles er at bruk av en bryter starter problemet. Har skjed med IKEA og Hue brytere, så det må være et problem i hubben.

De viste seg at en flow som aktiverer sleep modus ble aldri ferdig og hver gang jeg bruker bryteren, startet en ny flow (selv om det var sat til å stoppe aktiv flow). Support kunne ikke finne ut hvorfor, og vi ble enig at jeg sletter alle flows med samme problem. Noen dager hadde jeg 7+ aktiv flows som var klar til å kjøre sleep mode, og det er ukjent hvorfor og hva til slut aktivere de igjen.

Har forandret de litt så må passe på de en stund. Men jeg merket at måten å aktiver en shortcut har forandret seg - kanskje det hjelper.

1 Like

Vet ikke konkret hva problemene i dine flower var, men ett tips fra hofta kan være å bruke “set variabel” ved endt automasjon, og en if node etter trigger til samme variabel, eller eventuelt en i en annen automasjon.

Har du laget automasjonene via appen, så melder jeg pass.

De ville ha fikset det - jeg må husket den.

Dette var Thingsplex. Support bekreftet alt så ut til å være riktig men av et ellers en annet grunn (some verken jeg ellers support kunne finne) endte aldri flowene.

Idag har de ny flowene stoppet som de burde (men de er ikke helt like). Så fruen og dattera “krysser fingerne.” :slight_smile:

Nå har det gått flere dager uten uforventet modus aktivitet. Og alle flows slutter når de burde, så her var det en eller two flows med merkelig feil.