Ustabilt z-wave nettverk - signalfeil

Hei

Opplever stadig signalfeil på ulike enheter

Fibaro dimmere, switcher, fibaro smart plugs.

Det er helt random når feilen oppstår, kan fungere greit i noen dager/uker, så plutselig er det feil igjen

Og igjen hvorfor er ikke signalfeil på plass i ny app?

Det er kritisk da utstyr man har satt opp til å bli skrudd av, faktisk forbli på. Hadde man sett det i appen kunne man ivertfall gå inn å skru av utstyret som blir stående på.

Ikke vits i å komme med noe nytt i playgrounds så lenge ikke basis z-wave funker stabilt.

Hei!
Hvilken versjon har du av zwave-ad og zipgateway?
Du finner det ved å gå til innstillinger > husholdning > hub innstillinger så skal det stå nederst på den siden

Hei

Og i dag, random enhet står nå på.

Og går man i den gamle appen der man faktisk ser signalfeil ligger den der. Hvorfor er ikke denne basis funksjon som varsler om signal feil i ny app?

Dersom man manuelt nå går inn å skrur enheten av forsvinner også signalfeilen, hva men å legge inn en ekstra retry ved kommunikasjons problemer

1 Like

Eg opplever det same frå tid til annan.

Opplever også det samme innimellom

Jeg og opplever dette av og til. Lys skrur seg av og/eller på helt random, uten at jeg selv har forsøkt å skrudd de av eller på. Og stadig signalfeil om man prøver å skru de av/på. Veldig enig med Erlend om at det burde ha vært ett varsel slik som det var i den gamle appen.

FH burde også kjørt en ny runde med kommandoer hvis ikke alt lys henger med. Ofte er jo signalfeil noe som oppstår i svært korte tidsrom. Normalt er alt i orden med det samme man selv trykker på sliden i appen selv.

1 Like

Det er innebygget retry i zwave protokollen. Jeg ser du ikke er på den aller siste versjonen @erlend. Send meg gjerne en PM med epost du bruker i FH appen, og hva stedet ditt heter, så skal jeg få installert nyeste :slight_smile:

@espen, er det stor forskjell på zwave-ad 1.0.7132~RC13 og den endelege versjonen? Viss det har noko føre seg så kan du gjerne leggje inn siste versjon hjå oss òg. :blush: Viss ikkje så ventar eg berre. :+1:

Jeg sjekket og har ikke changelog her og nå. Skal sjekke opp :slight_smile:

1 Like

Med så mange rc versjoner er det vel tvilsomt om dette gamle tilbakevendende problemet er rettet nå.

Få ivertfall på plass signalfeil I ny app på dahboardet, bare et felles utropstegn for alle feil, som igjen lister opp alle feil når man klikker på det

1 Like

@Espen hei noe nytt å melde her?
Det gjenntar seg jevnlig

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke kan prioriterer å få på plass signalfeil/lavt batteri oversikt I hovedsiden på dahboardet. Bare et Eller annet tegn som viser at noe er feil som man kan klikke på å få opp samme liste som for enheter med problemer I gammel app.

2 Likes

Eg og sliter med det samme, en stund fungerer alt fint men ikke lenge så er det forsinkelser og i dag var det ikke noe respons. Etter oppdatering, så restart måtte det strøm av og på for å få den til å skru på utelysene. Tolmodigheten min begynner og gå tom, min bedre halvdel har gått tom for lenge siden dessverre.

Vurderer å reklamere på hele Futurehome hubben må finnes noe der ute som kan fungere bedre vel?

Gikk over til homey for et 2-3 år siden
Mere stabilt og på det tidspunktet langt flere integrasjoner og større spekter av enheter.

Ja vurderer det, er det mulig å få noen penger for en brukt Futurehome? evt må eg forsøke å reklamere, fordi den gjør ikke jobben sin dessverre, eg hadde jo håpet og heiet på et norskt produkt men ser ikke ut som de klarer å få det til.