Vifte slås ikke av etter 30 min (Automasjon bug?)

Ja, så i skjermbildet ditt så på du velge “true” og ikke “false” som du har krysset av for. Og da “false” på den “Sett variabel av”. Den øverste “Set variabel” må være tilknyttet “grønn” og ikke gul fra IF. Du kobler timeren ut av “set variabel” igjen. Da kan du bruke denne variabelen i fuktighetsautomatikken som en “sperre” for at den starter så lenge du kjører manuelt.

Jeg tror jeg har fått fuktighetssensor automasjonetil å fungere nå inkludert globale variabler.

Er det mulig å sette opp en automasjon som starter viften om den ikke har stått av i 2 timer?

Forstår ikke helt spørsmålet. Mener du, om viften har vært av i 2 timer, så ønsker du å kjøre den?

Hvis du ønsker å starte den etter to timer etter drift, så må du starte en timer på 2 timer når viften melder “av (off)” . Når timeren løper ut, så setter du en variabel, denne variabelen starter igjen viften, eller setter en virtuell bryter, slik at du ser at den går pga. utløp 2 timer. Du må da passe på de automasjonene du allerede har laget, hva du skal prioritere, og da sette 2 timer variabelen til false om viften allerede kjører.