Tibber og futurehome

Hei.

Får melding om at jeg ikke har noen støttede produkter for tibber. Har mange termostater og sensorer i FH

Noen som vet hva som er årsaken til dette?

Regner med du har den nye zigbee huben? Der er ikke integrasjon mot tibber klar enda.
Jeg fikk til svar av tibber for 3 uker siden, at de holdt på å nærme seg, så den skal vel ikke være langt unna :blush:

2 Likes

Any news on when Tibber and the new Futurehome huben will start working?

@Fluan Tibber needs to finalize their integration towards our system - you should ask them for latest status :slight_smile:

I asked them earlier today and they are close to finish​:star_struck::star_struck:

2 Likes

I have asked Tibber about their integration multiple times over the last few months, but they are always stating “soon”.
Do you happen to have any insight into this from your side, any more details to share on what timeline we should expect?

2 Likes

Noen som har snakket med tibber i det siste? Synes det begynner å dra ut noe forferdelig i tid! Er det sånn at det er forferdelig vanskelig å få integrert ny hub i Tibber, eller er det bare ikke prioritert?

The answer I received 2 weeks ago from a Tibber customer support representative was: integration has been put on hold as we are waiting for some details from Futurehome before it can be released as Beta. She was not specific about what they are waiting for, but I have been waiting form these two apps to work together since September 2020.

I have also been waiting since august, when Tibber answered that the integration should be available in a few weeks. I am starting to loose my patience now🙈

Maybe @espen know what details they are waiting for?

I reckon that’s of interess for FH to get the integration running as soon as possible also, because I know many people that doesn’t want to buy the new hub because tibber isn’t supported🙁

I was also told the same in early March, that there is a blocker on the FH side of the integration.

Very frustrating that this has been ongoing for so long, hoping someone at FH can offer some insights

1 Like

Kom over denne infoen på tibbers supportsider:

:warning:Viktig å vite!
Pr i dag er det bare Futurehome Classic som kan kobles til Tibber.
Utviklerne våre jobber med integrasjon mot Futurehome X, men det har vært litt utfordringer med APIet på den nye huben som gjør at det dessverre ikke er på plass enda. Vi har jobbet med dette en stund og det ligger som 1.pri hos utviklerne våre. Vi håper å komme med en løsning snart!:crossed_fingers:t2:

Det er alltid positivt å se at de jobber med det, men dette er svaret man har fått helt siden FH lanserte ny hub. Så jeg får ikke noen voldsom tro at det nærmer seg.

Frustrerende at hverken Tibber eller FH kan gi noe mere detaljer enn “vi jobber med det”.

I see Futurehome introduced a new Han-sensor which allows you to track your power consumption at the electricity meter (much like the Tibber pulse does). I am not sure if this is a first step from FH to become a competitor of Tibber, but at least it will explain why the integration of the two apps has taken this long.

2 Likes

Ligger ute i Tibber nå, men i labs.

3 Likes

La til huben min, men får ingen data.
Får du noe data?

Får feilmelding ved pålogging

Ok. Jeg fikk logga på, og den viser termostater, men ingen data

Eg får òg berre feilmelding: “We are sorry, but an unexpected error occurred. Please try again later.”

Får håpe de får retta feil snart.
Morro å se at det er aktivitet i allefall

2 Likes