Tibber og futurehome

Hei @frankrp det denne tråden omhandler er Tibber Smartvarmestyring og ikke Tibber Pulse integrasjonen vår. Tibber Smartvarmestyring er en integrasjon Tibber gjør mot Futurehome.

Takk for at oppklarte min misforståelse :slightly_smiling_face:

1 Like

Vi bør kanskje be om en ukentlig oppdatering på Futurehome X integrasjonen med Tibber. Kanskje det er noen på forumet som kan hjelpe.

3 Likes

Jeg snakket med FH om Tibber og Yale i dag.
De sier integrasjon mot TIbber ligger hos Tibber.
Tibber selv bekrefter dette men sier at FH gjentatte ganger har endret på API så de har måtte begynne på nytt med integrasjon.

Tibber anbefaler at jeg bytter til Homey da de opplever dette som et mer stabilt og fleksibelt produkt. Tibber nevner også Homey bridge som et rimligere alternativ da de jobber med integrasjon til denne.

TIbber sier de jobber med integrasjonen og at de ikke kan love noe. Nå håper de å ha noe klar til første halvdel av 2022.

Tibber sier også at samarbeid med FH ikke har vært så enkelt som de håpet.

Det ser altså litt dårlig ut for smart varmestyring med Tibber og FH.

@espen

Skal ikke være for negativ, men det er overraskende hvor lang tid Futurehome bruker på å implementere ny (enkel?) funksjonalitet. Siden dette ikke bare gjelder Tibber-integrasjonen vil jeg tro hovedgrunnen til treg integrasjon til syvende og siste, og hovedsaklig, har ligget hos Futurehome. Men rett meg gjerne hvis jeg tar feil. Bare en så “enkel” ting som Dark Mode… hva skjedde med den muligheten…og vise hvilke parameter enhetene er innstilt på i appen…hva skjedde med den muligheten?..og hva med funksjonaliteten under automasjoner…flytter du på en slide der spretter visningen langt nedenfor rett etterpå…

1 Like

Er det noe oppdatering på dette? Bestilte meg Futurehome smarthub da jeg antok at den fungerte med tibber, men etter deeper dive ser jeg at det gjelder kun classic. Blir nå veldig usikker på om jeg skal beholde den.

Det er en Beta test på trappene, du kan melde interesse her

[quote="[Closed-BETA] Futurehome <-> Tibber signup, post:1, topic:2370"]
n
[/quote]

Det var gledelig nyhet, takk!

Noen som har fått tilgang ennå?

Nei. Jeg har ikke hørt noe ennå.

Ikke noe her heller, sjekker inne i Tibber powerups daglig også :sweat_smile:

Noe nytt her?

Det er en closed beta for testing av ny Tibber integrasjon, se her: [Closed-BETA] Futurehome <-> Tibber signup - #10 by KetilH

Det er dog ikke annonsert noe enda, så vi venter i spenning :upside_down_face: